روسیه و چین: طالبان باید سیاستی صلح جویانه را در افغانستان در پیش بگیرد
(last modified 1400-05-26T09:39:31+00:00 )
اسد 26, 1400 14:09 Asia/Kabul
  • روسیه و چین: طالبان باید سیاستی صلح جویانه را در افغانستان در پیش بگیرد
    روسیه و چین: طالبان باید سیاستی صلح جویانه را در افغانستان در پیش بگیرد

وزرای خارجه روسیه و چین ضمن بررسی اوضاع افغانستان، بر لزوم تلاش مسکو و پکن به منظور متقاعد کردن طالبان برای اجرای سیاست دینی متعادل، سیاست خارجی صلح جویانه و همکاری با همه نیروها در تشکیل دولت تأکید کردند.

به گزارش رادیو دری ،"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه و "وان ایی" وزیر امور خارجه چین صبح امروز سه‌شنبه در جریان مکالمه‌ای تلفنی روند اوضاع کنونی در افغانستان را بررسی و تأکید کردند که ضروری است تا مقامات مسکو و پکن رهبران طالبان را متقاعد کنند تا سیاستی صلح جویانه و دوستانه را در افغانستان به اجرا درآورند.

وزرای خارجه روسیه و چین همچنین بر ضرورت تأمین منافع قانونی این دو کشور در افغانستان، حمایت از یکدیگر و هشدار به‌ موقع درباره اتفاقات رخ داده تأکید کردند.

روز گذشته "دیمیتری ژیرنوف" سفیر روسیه در کابل خبر داده بود که تأمین امنیت خارجی سفارت فدراسیون روسیه بدست نیروهای طالبان افتاده است.

گروه طالبان روز یکشنبه وارد کابل، پایتخت افغانستان شد و کنترل ادارات دولتی و ایستگاه‌های پلیس را که از سوی نیرو‌های حامی دولت رها شده بودند، به دست گرفت.پس از ورود گروه طالبان به پایتخت افغانستان و خروج رئیس جمهور و رئیس پارلمان از این کشور، شماری از کشورها سفارت‌های خود را تعطیل کردند.

مسکو: ادعای آمریکا در دستیابی به اهداف در کابل خیال پردازی است

کلیدواژه