برنامه طالبان برای استفاده از طلبه های مدارس دینی در تامین امنیت شهرها
(last modified 1400-06-06T04:02:21+00:00 )
سنبله 06, 1400 08:32 Asia/Kabul

طالبان نامه ای رسمی به کمیسیون های تعلیم و تربیت و تحصیلات عالی ولایات فرستاده است که نشان می دهد برای تامین امنیت شهرها قصد دارد از طلبه‌های مدارس دینی استفاده کند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری؛ طالبان در نامه ای رسمی به کمیسیون های تعلیم و تربیت و تحصیلات عالی ولایات از مدارس دینی برای تامین امنیت کابل و شهرهای بزرگ کمک خواسته است.

در این نامه گفته شده که در 20 سال گذشته در پی اشغال افغانستان حوادث گوناگونی از جمله سرقت، قتل، فحشا و فساد صورت گرفته و اکنون  این دوران به پایان رسیده است باید برای مردم صلح و آرامش ایجاد شود.

طالبان در این نامه از مدارس دینی خواسته است شاګردان صنوف و رده های بالاتر خود را برای مدت یک ماه همرا با یک نفر از مدرسان این مکاتب به نزدیکترین مرکز امنیتی اعزام کنند تا از آنها در تامین امنیت استفاده شود.

آگاهان و کارشناسان معتقدند که این  نشان می دهد  که طالبان با کمبود نیروی انسانی رو به روست و یا در حال آماده شدن برای درګیری تازه ای است.

از سوی دیگر طالبان با انتشار خبرنامه ای دیګر از کسانی که در دولت گذشته کار می کردند و هنوز هم امکانات و وسایل دولت قبلی در اختیار آنان است خواسته تا در مدت یک هفته تمامی امکانات و وسایل دولتی در اختیار خود را به طالبان  تسلیم کنند.

طالبان تهدید کرده است در صورت تخطی از این دستور با افراد خاطی برخورد خواهد شد و هیچکس حق شکایت نخواهد داشت.

واکنش طالبان به انفجار‌های کابل

کلیدواژه