طالبان: آمریکا باید هر گونه عملیات در افغانستان را به ما اطلاع دهد
(last modified 1400-06-07T03:16:28+00:00 )
سنبله 07, 1400 07:46 Asia/Kabul
  • طالبان: آمریکا باید هر گونه عملیات در افغانستان را به ما اطلاع دهد
    طالبان: آمریکا باید هر گونه عملیات در افغانستان را به ما اطلاع دهد

سخنگوی طالبان با اشاره به عملیات اخیر پنتاگون علیه رهبران داعش در خاک افغانستان اعلام کرد که آمریکا پیش از هرگونه عملیات در خاک ما باید طالبان را آگاه کند.

به گزارش رادیو دری، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان به رویترز گفت: ایالات متحده باید به طالبان در مورد حمله هوایی به اهداف داعش خراسان هشدار می داد.

مجاهد در ادامه حملات هوایی آمریکا را تجاوز آشکار به خاک افغانستان دانست که منجر به کشته شدن دو تن و زخمی شدن سه نفر دیگر از جمله دو زن و یک کودک شد.

وی همچنین تاکید کرد که طالبان به زودی و پس از خروج نیروهای آمریکایی کنترل کامل فرودگاه کابل را در دست می گیرند و در روزهای آینده  فهرست کامل کابینه خود را اعلام می کنند.

این اظهارات سخنگوی طالبان در حالی مطرح می شود که پنتاگون شنبه شب اعلام کرد: دو تن از اعضای مهم داعش در حمله آمریکا به مواضع این گروه تروریستی در افغانستان کشته شدند.

پیش از حمله پهپادی واشنگتن به داعش، وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای به شهروندان خود هشدار داده بود که ورودی‌های فرودگاه کابل را به سرعت ترک کنند.

داعش روز پنجشنبه مسوولیت حمله تروریستی به فرودگاه کابل را که در پی آن ۱۷۰ تن از جمله ۱۳ آمریکایی کشته شدند، به عهده گرفت.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا پس از این حمله تروریستی وعده داده بود که آن را تلافی خواهد کرد.

طالبان: کنترل بخشی از فرودگاه کابل را در دست گرفته ایم

آمریکا: طراح حملات انتحاری داعش در افغانستان کشته شد

 

 

کلیدواژه