آمار متناقض مقام‌های بلندپایه آمریکا درباره خروج خفت بار نیروهای آمریکایی از افغانستان
(last modified 1400-06-11T03:55:44+00:00 )
سنبله 11, 1400 08:25 Asia/Kabul
  • آمار متناقض مقام‌های بلندپایه آمریکا درباره خروج خفت بار نیروهای آمریکایی از افغانستان
    آمار متناقض مقام‌های بلندپایه آمریکا درباره خروج خفت بار نیروهای آمریکایی از افغانستان

مقام‌ های بلندپایه آمریکا آمار متناقضی درباره خروج خفت بار نیروهای آمریکایی از افغانستان اعلام کردند.

به گزارش رادیو دری ،کاخ سفید سخنان سه شنبه جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در باره خروج 90 درصد از نیروها و شهروندان این کشور از افغانستان را به 98 درصد تغییر داده است.

"کنت مکنزی" فرمانده ستاد مرکزی نیروهای تروریستی آمریکا مستقر در منطقه غرب آسیا روز دوشنبه گفته بود که ۶ هزار شهروند آمریکایی از کابل، پایتخت افغانستان خارج شده اند، اما بعدا این آمار را به بیش از 6 هزار نفر تغییر و بایدن در سخنان اخیرش این تعداد را به بیش از 5 هزار و 500 تن کاهش داده بود.

کاخ سفید و مکنزی شمار شهروندان آمریکایی باقی مانده در افغانستان را بین 110 تا 120 تن اعلام کرده بودند اما طبق سخنان بایدن که بعدا هم تغییر داده نشد، این تعداد بسیار بالاتر و بین 550 تا 600 تن برآورد شده است.

این در حالی است که دولت آمریکا تاکنون شمار دقیق شهروندان آمریکایی که از افغانستان خارج شده اند یا در این کشور باقی مانده اند، اعلام نکرده است.جو بایدن رئیس‌ جمهوری آمریکا روز دوشنبه پایان 20 سال حضور نظامی این کشور و هم پیمانانش در افغانستان را در حالی اعلام کرد که شماری از شهروندان آمریکایی در افغانستان همچنان جا مانده‌ اند.

آمریکا و متحدانش پس از بیست سال حضور نظامی شکست خورده در حالی از افغانستان عقب نشینی کردند که این لشکرکشی ثمره ای جز گسترش تروریسم، جنگ، خشونت، بی ثباتی و نا امنی و کشتار ده ها هزار نفر از مردم این کشور نداشته است.بسیاری از مردم افغانستان، وضعیت فعلی این کشور را ناشی از سیاست‌ های شکست‌ خورده آمریکا در افغانستان می‌ دانند.

گروه طالبان 15 اوت وارد کابل شد و دولت اشرف غنی در افغانستان سقوط کرد. تحلیلگران تسلط طالبان بر کابل را به منزله خاتمه اشغالگری 20 ساله آمریکا و دیگر کشورهای غربی به بهانه بازسازی افغانستان به شکل مطلوب جهان غرب می‌ دانند.

توجیه بایدن در خروج ارتش آمریکا از خاک افغانستان

کلیدواژه