فشارهای جامعه جهانی نتیجه داد؛ کاهش موانع کمک رسانی به افغانستان از سوی آمریکا
(last modified 1400-07-03T15:38:58+00:00 )
میزان 03, 1400 20:08 Asia/Kabul
  • فشارهای جامعه جهانی نتیجه داد؛ کاهش موانع کمک رسانی به افغانستان از سوی آمریکا
    فشارهای جامعه جهانی نتیجه داد؛ کاهش موانع کمک رسانی به افغانستان از سوی آمریکا

در پی تاکید سازمان ملل و برخی کشورها بر آزادی دارایی‌های افغانستان و هشدارها درباره بروز فاجعه انسانی در این کشور، آمریکا تحریم‌های مانع از ارسال کمک‌ها به افغانستان را کاهش داد.

به گزارش رادیو دری، پس از درخواست‌های سازمان ملل و شماری از کشورهای جهان برای آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده افغانستان در آمریکا برای جلوگیری از بروز فاجعه بشری در افغانستان، وزارت  خزانه‌ داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو مورد از تحریم‌هایش را برای تسهیل ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان بر طرف کرده است.

 بر این اساس گروه‌های امدادرسان و سازمان‌های بین‌المللی اجازه می‌یابند تا در روند ارائه کمک‌های بشری به افغانستان و دیگر فعالیت‌هایی که از نیازمندی‌های بشری در این کشور حمایت می‌کنند، دخیل شوند.

یکی از این مجوزها نیز به دولت آمریکا، نهادهای غیردولتی و سازمان‌های بین‌المللی مانند سازمان ملل اجازه می‌دهد در تراکنش‌های مالی با طالبان یا شبکه حقانی، که هر دو مورد تحریم آمریکا هستند، نقش ایفا کنند که این مجوز امکان مبادلات  مالی خاص مرتبط با صادرات غذا، دارو و وسایل پزشکی به افغانستان را فراهم می‌کند.

«اندریا گاسکی» رییس اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت که این وزارت با نهاد‌های مالی، سازمان‌های جهانی و سازمان‌های غیردولتی کار می‌کند تا روند  انتقال منابع مهم به مردم نیازمند افغانستان مانند محصولات کشاورزی، دارو و دیگر مواد اساسی آسان شود.

وی همچنین تاکید کرد که واشنگتن به حفظ و اجرایی کردن تحریم‌ها علیه طالبان، شبکه حقانی و دیگر سازمان‌های تحریم شده ادامه خواهد داد.

  تاکید شهروندان هراتی بر آزاد سازی دارایی های افغانستان در آمریکا

انتقاد طالبان از آمریکا مبنی بر مسدودکردن دارایی های افغانستان

کلیدواژه