عقرب 23, 1395 15:16 Asia/Kabul

فرمانده نیروهای پلیس در ولایت فاریاب در شمال افغانستان از کشته و زخمی شدن 36 تن از مخالفان مسلح در مناطق مختلف این ولایت خبر داد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، در نتیجه عملیات تصفیه ای که در مناطق شهرستان خواجه سبزپوش این ولایت از سوی نیرویهای امنیتی و مسلح افغان بر علیه گروه طالبان صورت گرفته است 13 تن از افراد این گروه کشته و 23 تن دیگر زخمی شدند.

گفتنی است تلفات وارد شده بر نیروهای طالبان در اثر درگیریهای 4 ساعت گذشته میان شورشیان مسلح و نیروهای امنیتی افغان رخ داده است به این گزوه وازد شده است.

در اطلاعیه فرماندهی پلیس ولایت فاریاب در عملیات نیروهای امنیتی بر ضد گروه طالبان در مناطق قره شیخی ، روستاهای کاسه قلعه، ینگه قلعه ، انه بیگ قلعه شهرستان خواجه سبزپوش از وجود مخالفان مسح دولتپاکسازی شده است.

مسولان امنیتی ولایت فاریاب همچنین از کشته شدن دو تن از نیروهای امنیتی و زخمی شده دو تن دیگر این نیروها نیز خبر دادند.

در این درگیریها به غیرنظامیان آسیبی وارد نشده است.

گفته میشود نیروهای طالبان در تلاشند تا با مسدود کردن راه مواصلاتی فرمانداری قورموچ با شهر میمنه مرکز ولایت فاریاب نیروهای امنیتی را تحت فشار قرار دهند و با انجام عملیتهای مسلحانی دوباره کنترل مناطق از دست رفته در قورموج را به دست گیرند.

در حال حاضر شهر خواجه سبزپوش در ولایت فاریاب بیش از سایر مناطق این ولایت شاهد درگیریهای شدید میان نیروهای امنیتی و گروه مسلح طالبان است.

چزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان حیدری موجود است.