شورای علمای شیعه افغانستان: طالبان باید در مورد تامین امنیت مردم پاسخگو باشد
(last modified 1400-07-24T19:10:23+00:00 )
میزان 24, 1400 23:40 Asia/Kabul
  • شورای علمای شیعه افغانستان: طالبان باید در مورد تامین امنیت مردم پاسخگو باشد
    شورای علمای شیعه افغانستان: طالبان باید در مورد تامین امنیت مردم پاسخگو باشد

شورای علمای شیعه افغانستان با صدور بیانیه ای،از طالبان خواستند برای تامین امنیت مردم افغانستان چاره جدی بیاندیشد.

به گزارش رادیو دری، شورای علمای شیعه افغانستان در واکنش به کشتار نمازگزاران شیعه در قندهار،از مقامات امنیتی دولت موقت طالبان  درخواست کردند که برای تامین امنیت در کشور، مخصوصا مراکز مذهبی وفرهنگی شیعیان تدابیر عملی  اتخاذ نماید تا بیش از این  شاهد نا امنی وکشتار مردم بی گناه در کشور نباشیم.

در بیانیه شورای علمای شیعه افغانستان آمده است:اگر چه ما یقین داریم که مراکز استخباراتی جهانی و منطقه ای حملاتتروریستی به مساجد شیعیان را جهت ایجاد تنش های فرقه ای وبی بنیاد نشان دادن امنیت نسبی در کشور سامان می‌دهند؛ اما این موضوع از مسئولیت طالبان  بعنوان دولت حاکم، برای تأمین امنیت هموطنان چیزی کم نمی کند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: پس از وقوع این رخداد خونین در جمع نماز گزاران شیعه، جمع زیادی از برادران اهل سنت در شفاخانه ها برای اهدای خون جهت نجات جان مجروحان صف کشیدند و برخی دیگر سوزناک تر از برادران شیعه  شان بر سر اجساد شهدا گریه کردند ؛ ضمن سپاسگزاری ازاین برادران آگاه وبا عاطفه، این حقیقت را نشان باور همیشگی خود می‌دانیم که هیچ دشمن ددمنش و هیچ توطئه ی استخباراتی نمی تواند مارا از هم جدا کند. بکوری چشم بد خواهان ما گل های یک باغیم، اگرچه که هر روز داغداریم.

در پایان  بیانیه شورای علمای شیعه افغانستان ، از مردم خواسته شده  است  که هنگام تجمع در مراکز دینی وفر هنگی مراقب امنیت خود باشند  و از شهروندان  قندهار درخواست شده  که به هر طریق ممکن به یاری خانواده‌های شهدا ومجروحین بشتابند.

واکنش ها به حادثه تروریستی مسجد قندهار ادامه دارد

کلیدواژه