والی هرات: از رسانه های آزاد و بی طرف با تمام توان حمایت می کنیم
(last modified 1400-12-03T06:20:46+00:00 )
حوت 03, 1400 10:50 Asia/Kabul

والی هرات گفت حکومت از رسانه های آزاد و بی طرف با تمام توان حمایت می کند.

به گزارش رادیو دری، مولوی نوراحمد اسلام جار والی هرات با تاکید بر اینکه رسانه ها وظیفه دارند تا حقایق و اتفاقات روز را به اطلاع مردم برسانند، اظهار داشت: رسانه ها و خبرنگاران به عنوان پل ارتباط دهنده دولت ها و ملت ها هستند و باید در راه انجام وظایف شان تحت تاثیر هیچ فرد و یا گروهی قرار نگیرند.
والی هرات هم چنان حکومت فعلی افغانستان را در برابر رسانه ها پاسخگو دانست و تصریح کرد: دروازه های اداره محلی هرات به روی همه مردم و بخصوص خبرنگاران و اصحاب رسانه باز است و مسئولان نیز مکلف هستند آنچه واقعیت یک خبر است توسط رسانه ها برای مردم بازگو کنند.
مولوی اسلام جار از پخش خبرهای به دور از واقعیت و انتشار اکاذیب به نقل از مسئولان طالبان را خلاف تعهدات رسانه ها دانست و گفت: نشر و پخش چنین خبرهایی که بدون اساس و غیرواقعی هستند باعث فاصله های بیشتر بین حکومت و این شمار از رسانه ها خواهد شد.


وی صریحا از شبکه بی بی سی به عنوان یکی از این رسانه ها یاد کرد که این چنین خبرها را منتشر می کند و باعث ایجاد تشویش در بین مردم شده است.


والی هرات هم چنان به خبرهایی اشاره کرد که گویا کارمندان سابق اداره هرات در زندان هستند و با آنان برخورد نادرست صورت می گیرد و تعدادی از رسانه ها نیز بدون منبع به پخش آن پرداختند.
مولوی اسلام جار تاکید کرد: در زندان مرکزی هرات هیچ فردی بدون جرم بازداشت و زندانی نشده و اداره محلی از این روند مطلع است.
این مقام بلند پایه حکومت موقت طالبان در ولایت هرات از رسانه ها خواست تا بر اساس آموزه های علمی و آکادمیک از پخش و نشر خبرهای کذب جدا خودداری کنند.
این گفته های والی هرات در حالی مطرح می شود که اخیرا شماری از رسانه های دیداری، شنیداری و چاپی پس تحولات سیاسی در افغانستان کارشان را تعطیل کرده و مسئولان و کارمندان آن ها یا به خارج کشور سفر کرده اند و یا هم اکنون به کارهای دیگری غیر از حرفه خبرنگاری مشغول اند. 

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش محمدی:

رسانه ها به ارزش‌های دینی و ملی متعهد باشند

 

کلیدواژه