حمل 25, 1401 09:31 Asia/Kabul
  • روزنامه هندی: دختران رهبران طالبان در مدارس خارج از افغانستان تحصیل می کنند
    روزنامه هندی: دختران رهبران طالبان در مدارس خارج از افغانستان تحصیل می کنند

یک روزنامه هندی مدعی شده است که دختران بیش از 22 رهبر ارشد گروه طالبان در مکاتبی در دوحه، پیشاور و کراچی درس می‌خوانند.

به گزارش رادیو دری؛ روزنامه هندی پرینت به نقل از منابع آگاه نوشته است در حالی که طالبان در افغانستان مانع بازگشایی مکاتب دخترانه می‌شوند، دختران بیش از 22 رهبر ارشد این گروه در مکاتبی در دوحه، پیشاور و کراچی درس می‌خوانند.

به نوشته این روزنامه،  قلندر عباد وزیر صحت طالبان، شیرمحمد عباس استانکزی معاون وزیر امور خارجه این گروه و سهیل شاهین رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر از جمله افرادی هستند که دختران شان در خارج از افغانستان تحصیل می کنند.

یک منبع آگاه از خانواده سهیل شاهین به این روزنامه گفته است که دو دختر این مقام طالبان به همراه سه پسرش در مکاتب دولتی دوحه، شهری که دفتر سیاسی طالبان در آن قرار دارد درس می‌خوانند و دختر ارشد سهیل شاهین حتی عضو تیم فوتبال مکتب خود نیز بوده است.

منابع گفته‌اند که قلندر عباد نیز زمینه‌های آموزش مکتب و دانشکده پزشکی را برای دخترش فراهم کرده بود و دختر او اکنون به عنوان پزشک در اسلام‌آباد کار می‌کند و دختر عباس استانکزی هم از یک مکتب معروف در دوحه، فارغ التحصیل شده و دانشکده طب را در دوحه به پایان رسانده است.

در یادداشت این روزنامه هندی از دیگر مقامات طالبان که دختران شان در حال تحصیل در مدارس خارج از افغانستان هستند نامی برده نشده است.

این همه در حالی است که از  208 روز  پیش تا کنون دختران افغانستان در صنف ششم به بالا از ورود به مکتب منع شده‌اند.

ایران: نادیده گرفتن حق تحصیل دختران افغانستان پذیرفتنی نیست

یوناما:در جهان، تحصیل فقط برای دختران افغان ممنوع است

 

کلیدواژه