علمای شیعه و سنی هرات انفجار در مسجد شیعیان این شهر را محکوم کردند
(last modified 1395-09-03T13:42:57+00:00 )
قوس 03, 1395 18:12 Asia/Kabul
  • علمای شیعه و سنی هرات انفجار در مسجد شیعیان این شهر را محکوم کردند

علمای شیعه و سنی هرات حمله تروریستی به مسجد «رضاییه» شیعیان این شهر را محکوم کردند و گفتند که این اقدامات برای ایجاد درگیری های مذهبی در این کشور راه اندازی می شود.

ه گزارش ایرنا، مولوی «احمد اخوندزاده» سخنگوی شورای علمای اهل سنت هرات به خبرنگاران گفت که حمله به مساجد اهل تشیع و تسنن محکوم است و شورای علمای اهل سنت غرب افغانستان، این اقدامات وحشیانه گروه های تروریستی را محکوم می کنند.

وی افزود که شورای علمای اهل تسنن غرب افغانستان معتقد است کسانی که حملات تروریستی به اماکن مقدس را انجام می دهند، دشمنان اسلام و خارج از این دین الهی هستند.

سخنگوی شورای علمای اهل سنت هرات گفت که این شورا حمله به مسجد رضاییه شیعیان این شهر را با شدیدترین الفاظ محکوم می کند.

«شیخ یاسین قربانی» یکی از علمای صاحب نام هرات نیز گفت که دشمنان اسلام به دنبال ایجاد اختلاف میان مسلمانان هستند و همان گونه که نماز جماعت کمر شیطان را می شکند، وحدت مسلمانان نیز کمر منافقان و دشمنان این دین را شکسته است و آنان به دنبال از بین بردن وحدت مسلمانان هستند.

این عالم شیعه هرات تاکید کرد که افراد و گروه های تروریستی با این گونه اقدامات غیرانسانی نمی توانند به اهداف خود دست یابند و خللی در وحدت و یکپارچگی مسلمانان افغانستان ایجاد کنند.

حمله تروریستی روز گذشته به مسجد رضاییه شیعیان شهر هرات باعث زخمی شدن امام جماعت این مسجد و سه تن دیگر از نمازگزاران شد.

«عبدالروف احمدی» سخنگوی فرماندهی پلیس هرات گفت که این حادثه در دست بررسی قرار دارد و نیروهای امنیتی به دنبال شناسائی عاملان این حمله هستند.وی، اطمینان داد که عاملان این حمله تروریستی بزودی دستگیر و مجازات خواهند شد.

کلیدواژه