سفارت ایران در کابل حمله تروریستی به مسجد صوفیان اهل سنت را محکوم کرد
(last modified 1401-02-10T03:30:22+00:00 )
ثور 10, 1401 08:00 Asia/Kabul
  • سفارت ایران در کابل حمله تروریستی به مسجد صوفیان اهل سنت را محکوم کرد
    سفارت ایران در کابل حمله تروریستی به مسجد صوفیان اهل سنت را محکوم کرد

سفارت ایران در کابل در واکنش به حمله‌ تروریستی روز گذشته به مسجد و خانقاه فرقه‌ صوفیان در کابل اعلام کرد: «جریان افراط» در انجام جنایت به هیچ فرد مسلمان، به‌شمول شیعه و سنی رحم نمی‌کند.

به گزارش رادیو دری؛ سفارت ایران در افغانستان با محکوم کردن این حمله ابراز امیدواری کرده است که حکومت سرپرست طالبان با تروریسم و افراط، مبارزه و امنیت مردم افغانستان را تأمین کند.

عصر روز جمعه مسجد و خانقاه فرقه‌ صوفیان اهل سنت به نام خلیفه صاحب در سه راهی علاءالدین در جاده دارالامان شهر کابل  هدف حمله قرار گرفت.

جزییات این حمله تا کنون مشخص نشده، اما سید فاضل آغا مسوول این خانقاه به خبرگزاری رویترز گفته است فردی که «احتمالا یک بمب‌گذار انتحاری بود، در مراسم ذکر، به ما پیوست و خود را در میان حاضران منفجر کرد.»

 پلیس طالبان اعلام کرده است که در این حادثه ۵ تن کشته و بیش از ۲۰  نفر دیگر زخمی شده‌اند، اما گزارش های شاهدان عینی و مراکز بیمارستانی این آمار را تایید نمی کند.

ماه رمضان امسال یکی از خونین ترین ماهها برای شهروندان افغانستان بوده است و به روایت آمار نزدیک به 700 نفر در 28 روز قربانی حملات انفجاری و انتحاری شده اند.

هرچند طالبان می‌گویند که خطر داعش در افغانستان را از بین برده‌اند اما مقام‌های بین‌المللی و تحلیل‌گران می‌گویند که خطر تجدید حیات این گروه تروریستی همچنان باقی است.

انفجار مهیب در دارالامان کابل؛ شمار کشته‌ها و زخمی‌ها رو به افزایش است

 

کلیدواژه