نماینده شیعیان افغانستان، مطالبات اهل تشیع را به مقامات سازمان ملل اعلام کرد
(last modified 1401-03-12T12:36:55+00:00 )
جوزا 12, 1401 17:06 Asia/Kabul
  • نماینده شیعیان افغانستان، مطالبات اهل تشیع را به مقامات سازمان ملل اعلام کرد
    نماینده شیعیان افغانستان، مطالبات اهل تشیع را به مقامات سازمان ملل اعلام کرد

رئیس کمیسیون پیگیری مطالبات شیعیان افغانستان در دیدار مقامات سازمان ملل، حفظ رسمیت مذهب جعفری، اجرای قانون احوال شخصیه اهل تشیع، مشارکت در تصمیم گیری‌های سیاسی و برقراری امنیت را از مهم ترین خواسته‌های این گروه از طالبان خواند.

به گزارش رادیو دری؛ محمد اکبری رئیس کمیسیون پیگیری مطالبات جامعه شیعیان افغانستان در دیدار «توماس پترسون» سرپرست بخش سیاسی و مشاور ارشد نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان و «جولیان لینک» عضو دفتر سیاسی سازمان ملل در افغانستان گفت: شیعیان 20 درصد جمعیت افغانستان را تشکیل می‌دهند و خواهان حفظ رسمیت مذهب جعفری، تطبیق قانون احوال شخصیه خود، مشارکت در تصمیم گیری‌های سیاسی و برقراری امنیت در کشور هستند.

اکبری در این دیدار که در حوزه علمیه خاتم النبیین (ص) در کابل برگزار شد افزود: جنگ، راه حل مشکلات افغانستان نیست و بهترین و مطلوب‌ ترین راه برای حفظ ثبات افغانستان و تامین عدالت اجتماعی و مشارکت عمومی، تفاهم و مذاکره و رویه مسالمت آمیز است.

 پیش از این نیز شورای علمای شیعه افغانستان در دیدارهای مختلف با مقامات حکومت موقت طالبان، بر نقش و جایگاه شیعیان این کشور در دولت این کشور تاکید کرده بود.

 وعده طالبان برای رسیدگی به مشکلات شیعیان افغانستان

ضرورت توجه طالبان به حقوق شیعیان در افغانستان و اهمیت حضور فعال شیعیان در صحنه

 

کلیدواژه