جوزا 17, 1401 08:45 Asia/Kabul
  • حنفی: خواستار تعامل خوب با کشورها و تقویت روابط بر مبنای احترام متقابل هستیم
    حنفی: خواستار تعامل خوب با کشورها و تقویت روابط بر مبنای احترام متقابل هستیم

عبدالسلام حنفی، معاون رئیس حکومت موقت طالبان در دیدار با نماینده ملل متحد برای افغانستان بر تعامل خوب با کشورها و تقویت روابط بر مبنای احترام متقابل تاکید کرده است.

به گزارش رادیو دری، عبدالسلام حنفی ، در دیدار با دبورا لاینز ضمن قدردانی از تلاش‌های  لاینز در بخش وضعیت بشری، بر تقویت سیستم زراعت و حل فوری مسایل بانکی تاکید در افغانستان تاکید کرد.

او هم‌چنین گفت :«"امارت اسلامی" خواهان روابط حسنه با کشورهای همسایه، منطقه و جهان بوده و علاقه‌مند گسترش روابط بر مبنای احترام متقابل است».

معاون رئیس حکومت موقت طالبان افزود: «امارت اسلامی بر اساس پالیسی خود در امور داخلی هیچ کشوری مداخله نمی‌کند و متقابلا از سایر کشورها نیز توقع این را دارد که در امور داخلی افغانستان مداخله نداشته باشند».

هم‌زمان بااین، وزارت خارجه حکومت موقت طالبان از دیدار فرستاده ویژه سازمان ملل برای افغانستان با سرپرست این وزارت خبر داده است.

دفتر هیات معاونت ملل متحد برای افغانستان گفته که خانم لاینز در دیدار با امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه، بر همکاری‌های منطقه‌ ای، تلاش برای تقویت سکتور بانکی، ادامه کمک‌ها، اموزش دختران و تعهدات مبارزه با تروریزم رایزنی کرده‌است.

لاینز: یوناما و آمریکا در پی تضعیف نظام بانکی افغانستان نیستند

کلیدواژه