منابع آگاه مدعی شدند: طالبان در نبرد بلخاب از نیروهای داعش بهره می‌گیرد
(last modified 1401-03-30T06:36:22+00:00 )
جوزا 30, 1401 11:06 Asia/Kabul
  • منابع آگاه مدعی شدند: طالبان در نبرد بلخاب از نیروهای داعش بهره می‌گیرد
    منابع آگاه مدعی شدند: طالبان در نبرد بلخاب از نیروهای داعش بهره می‌گیرد

با افزایش تنش‌ها بین طالبان و مهدی مجاهد فرمانده هزاره تبار این گروه در سرپل، منابع محلی مدعی شدند که طالبان در این جنگ از تروریست‎های داعش استفاده می‌کنند.

به گزارش رادیو دری؛ طالبان روز دوشنبه -۳۰ جوزا - ولسوالی بلخاب محل استقرار مولوی مهدی فرمانده هزاره‌تبار طالبان  را از سه طرف محاصره کردند.

برخی منابع خبری ادعا کرده‌اند که پس از آن که طالبان ازبک‌تبار ولایات شمالی از جنگ با مولوی مهدی مجاهد در ولسوالی بلخاب خودداری کردند، طالبان به گروه داعش متوسل شده‌اند.

این منابع مدعی هستند که جنگجویان داعش از ولسوالی‌های قوش‌تپه و درزاب جوزجان با تفاهم طالبان در کوتل ریگی ولسوالی بلخاب جابه‌جا شده‌ و نخستین حملات را شب گذشته از این ناحیه بر ولسوالی بلخاب انجام دادند.

به گفته منابع مردمی، جنگ شب گذشته سه ساعت طول کشیده است.

از سوی دیگر، گفته می شود بزرگان قومی در ولسوالی بلخاب سرپل روز جمعه از مولوی مهدی مجاهد اعلام حمایت کرده اند و صد‌ها تن از نیروهای تحت امر مولوی مهدی مجاهد برای مقابله با حمله طالبان آمادگی دارند.

گروه طالبان برای توقف جنگ در بلخاب از یک هفته پیش به این‌سو به عالمان شیعه روی آورده‌ و منتظر نتیجه مذاکره شورای علمای شیعه با مولوی مهدی هستند.

ادامه تنش ها میان مولوی مهدی مجاهد و طالبان در بلخاب

تصمیم طالبان برای اعزام "نیروی نظامی" به ولسوالی بلخاب

کلیدواژه