افتتاح راه آهن «آتا مراد»-«آقینه» با حضور روسای جمهور ترکمنستان و افغانستان
(last modified 1395-09-08T10:40:36+00:00 )
قوس 08, 1395 15:10 Asia/Kabul

راه آهن مسیر « عطا مراد و بندر آقینه» در منطقه امام‌نظر ترکمنستان از سوی رؤسای جمهور افغانستان و ترکمنستان رسماً افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،«محمداشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان و « قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان امروز دوشنبه (8 قوس) مهم ترین پروژه اقتصادی حمل و نقل میان 2 را کشور افتتاح کردند.

روسای جمهور افغانستان و ترکمنستان تاکید کردند که راه آهن آقینه - امام نظر، روابط تجاری را گسترش داده و در رشد همکاری‌های افغانستان و ترکمنستان مفید خواهد بود.

اشرف غنی با بیان اینکه ما برنامه داریم تا هر یک از ولایات مرزی افغانستان یک پایگاه بزرگ اقتصادی در منطقه باشد، خاطرنشان کرد که امروز خط آهن افغانستان را به ترکمنستان وصل کرد، فردا ایران و در آینده هند و دیگر کشورها نیز در این مسیر سهیم خواهند شد.

رئیس جمهوری افغانستان هم چنان از کشور ترکمنستان به عنوان یک همسایه نیک یاد کرد و افزود که مردم و دولت افغانستان هر پیروزی و دستاورد ترکمنستان را پیروزی خود می‌داند.

غنی افتتاح پروژه راه آهن افغانستان و ترکمنستان را یک رویداد تاریخی و مهم برای دو کشور خواند.

در همین حال «قربانقلی بردی محمداف»، رییس جمهور ترکمنستان هنگام افتتاح این خط گفت که راه آهن آقینه - امام نظر، روابط تجاری بین دو کشور را گسترش داده و در رشد همکاری‌های افغانستان و ترکمنستان مفید خواهد بود.

اشرف غنی در سفری سه روزه و در راس هیات بلندپایه‌ دولتی به ترکمنستان رفته است.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان کاظم حیدری موجود است.

Image Caption
Image Caption

 

کلیدواژه