تاکید مقام ازبکستان بر تعهد طالبان برای برقراری امنیت منطقه ای و جهانی
(last modified 1401-05-02T14:15:31+00:00 )
اسد 02, 1401 18:45 Asia/Kabul
  • تاکید مقام ازبکستان بر تعهد طالبان برای برقراری امنیت منطقه ای و جهانی
    تاکید مقام ازبکستان بر تعهد طالبان برای برقراری امنیت منطقه ای و جهانی

سخنگوی وزارت امور خارجه ازبکستان، تعهد دولت طالبان در افغانستان را برای برقراری امنیت منطقه ای و بین المللی ضروری دانست .

به گزارش رادیو دری ،« یوسف قابل جان‌اف » ، سخنگوی وزارت امور خارجه ازبکستان امروز (یکشنبه) در این خصوص اعلام کرد، هدف اصلی این نشست این است که دولت موقت طالبان در افغانستان تعهدات پیشین خود را تایید کند که اجازه نخواهد داد از خاک این کشور علیه منافع امنیتی کشورهای همسایه، دیگر کشورهای منطقه و کل جهان استفاده شود.

وی افزود ، رایزنی درباره آزادسازی اموال افغانستان در خارج از این کشور و تحقق پروژه‌های زیرساختی در بخش‌های حمل و نقل، ارتباطات و انرژی افغانستان نیز در برنامه موضوعات این نشست قرار خواهد داشت.

تاشکند پایتخت ازبکستان روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (25 و 26 ژوئیه) /4 و 5 اسد میزبان یک کنفرانس بین‌المللی در سطح مقامات عالی‌رتبه در خصوص افغانستان است. هیات دولت طالبان در افغانستان صبح امروز به ریاست امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه این دولت وارد تاشکند شد و عصمت‌الله ایرگاشف، نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان در امور افغانستان از این هیات استقبال کرد.

این نشست در حالی برگزارمی‌شود کشور‌های منطقه بویژه ازبکستان از ناامنی‌ها و حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان بیشتر نگران هستند و این نشست عمدتاً رنگ امنیتی خواهد داشت.

سفر وزیر خارجه دولت طالبان به ازبکستان

کلیدواژه