نماینده سازمان ملل: نشانه‌های امیدبخشی درباره حقوق زنان در افغانستان وجود دارد
(last modified 1401-05-31T08:01:04+00:00 )
اسد 31, 1401 12:31 Asia/Kabul
  • نماینده سازمان ملل: نشانه‌های امیدبخشی درباره حقوق زنان در افغانستان وجود دارد
    نماینده سازمان ملل: نشانه‌های امیدبخشی درباره حقوق زنان در افغانستان وجود دارد

سرپرست نمایندگی سازمان ملل در افغانستان می گوید:نشانه‌های امیدوارکننده‌ای برای حل حقوق زنان، آموزش دختران و مبارزه با تروریسم در میان اعضای گروه طالبان مشاهده می شود.

به گزارش رادیو دری؛ مارکوس پوتزل سرپرست نمایندگی سازمان ملل در افغانستان گفت: پس از دیدار با مقامات طالبان و والیان ولایت‌های مختلف نشانه‌های امیدوارکننده‌ای برای حل حقوق زنان، آموزش دختران و مبارزه با تروریسم در افغانستان در میان اعضای این گروه مشاهده می شود.

وی افزود: طالبان تمایل دارد به حقوق و آموزش زنان رسیدگی کند، اما اعضای این گروه تاکنون در این باره به توافق نرسیده اند و این موضوع به زمان نیاز دارد .

این مقام سازمان ملل همچنین درباره مشکلات اقتصادی در افغانستان گفت: سازمان ملل اقدامات بسیاری را در حوزه اقتصادی در افغانستان در حال اجرا دارد، اما این طالبان است که در نهایت باید مسوولیت رسیدگی به مشکلات را برعهده بگیرد و اقداماتی را در این خصوص انجام دهد. 

این اظهارات پوتزل در حالی است که انس حقانی عضو ارشد طالبان اخیرا گفته است که قرار نیست مدارس دخترانه برای همیشه تعطیل باشد و ما تلاش می کنیم در آینده نزدیک این مشکل را حل کنیم.

طالبان بیش از 300 روز است که دختران را از رفتن به مدارس بازداشته و با آنکه این تصمیم واکنش‌های تند جهانی را به همراه داشته است، اما تصمیم طالبان در این باره همچنان به قوت خود باقی است.

انس حقانی: تعطیلی مدارس دختران همیشگی نیست

تعطیلی مدارس دخترانه؛ آینده دختران در افغانستان در ابهام

کلیدواژه