والی لغمان از ایران برای رسیدگی به مشکلات این ولایت درخواست کمک کرد
(last modified 1401-06-02T11:08:45+00:00 )
سنبله 02, 1401 15:38 Asia/Kabul

والی لغمان روز چهارشنبه در دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جلال آباد، کمکهای جمهوری اسلامی ایران را به مردم این ولایت خواستار شد.

به گزارش رادیو دری؛ زین العابدین عابد والی لغمان از  کمک های جمهوری اسلامی ایران در چهل سال گذشته به مهاجران افغانستانی در ایران  قدردانی کرده و گفته است: جمهوری اسلامی ایران  به عنوان یک کشور مسلمان و همسایه با مردم ما روابط دیرینه  و تاریخی دارد که در ادوار مختلف این رابطه استحکام بیشتر یافته و اکنون بیش از هر زمانی نیاز جدی برای تحکیم این روابط دیده می شود.

والی لغمان همچنین با اشاره به اینکه مردم این ولایت با مشکلات جدی اقتصادی دست وپنجه نرم می کنند افزود: باشندگان این ولایت از دید کمک کنندگان خارجی به دور مانده اند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جلال آباد گفت : ایران از بیش از چهار دهه به اینطرف  به مردم افغانستان هم در ایران و هم در داخل کشور خودشان در بخشهای مختلف کمک کرده است و این کمک ها همچنان ادامه دارد.

 مجید صادقی دولت آبادی به تسهیلات تعیین شده برای مهاجران غیرمجاز افغان مستقر در ایران اشاره کرد و افزود این مهاجران اکنون مانند اتباع ایرانی از همه حقوق بهره مند هستند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جلال آباد افزود ولایت لغمان با  زمینهای زیاد زراعتی و آب فراوان زمینه های خوبی را برای جذب سرمایه گذاری در بخش کشاورزی دارد.

صادقی به والی لغمان اطمینان داد که  ایران در بخش زراعت و صحت با  این ولایت همکاری خواهد کرد.

وی اضافه کرد پس از پایان ساخت بیمارستان در جلال آباد ، برای ساخت و تاسیس یک بیمارستان مجهز در مهترلام تلاش خواهیم کرد.

فراهم شدن زمینه سرمایه گذاری در سکتور خصوصی در ولایت لغمان

اهدای بیش از 170 جلد کتاب از طرف ایران به کتابخانه عمومی جلال آباد

 

کلیدواژه