یک فرمانده نظامی طالبان: داعش 7 هزار نیرو به شمال افغانستان اعزام می‌کند
(last modified 1401-10-27T11:44:54+00:00 )
جدی 27, 1401 16:14 Asia/Kabul
  • یک فرمانده نظامی طالبان: داعش 7 هزار نیرو به شمال افغانستان اعزام می‌کند
    یک فرمانده نظامی طالبان: داعش 7 هزار نیرو به شمال افغانستان اعزام می‌کند

نامه ای منتسب به یکی از فرماندهان نظامی طالبان در فضای مجازی منتشر شده است که از تصمیم داعش برای اعزام دست‌کم هفت هزار نیروی جدید به شمال افغانستان حکایت دارد.

به گزارش رادیو دری، در نامه‌ منسوب به «مولوی محمد آصف ذاکر» فرمانده تیپ مرزی لشکر 203 منصوری طالبان تصریح شده است گروه تروریستی داعش در حال برنامه ریزی برای اعزام هفت هزار نیروی جدید به ولایت‌های شمالی افغانستان است.

بنا بر ادعای نویسنده این نامه، این افراد قرار است به صورت انفرادی و گروهی از طریق  ولسوالی «اَزره» در ولایت لوگر، «زازی» در پکتیا، علیشنگ»در لغمان و نقاطی از ولایت ننگرهار به ولایت‌های شمالی افغانستان منتقل شوند.

به گفته فرمانده تیپ مرزی لشکر 203 منصوی طالبان، اعضای داعش به رهبری یک پاکستانی به نام «مسلم کوت وال» در مراکز ایجاد شده در مناطق کوهستانی تیرا ریشگل، کوکو خیل، اوبیجر و گنده غری در ایالت خیبرپختونخوا، دوره‌های آموزشی را تکمیل کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، طالبان به تمامی نیروهای تیپ دوم لشکر 203 منصوری دستور داده است تا همه افراد را هنگام ورود به افغانستان در مرزهای ولایت‌های ننگرهار، لوگر، پکتیا و لغمان به دقت بازرسی کنند و اجازه ورود اعضای داعش را به افغانستان ندهند.

پایگاه اصلی لشکر 203 منصوری طالبان در حومه‌ فرودگاه شهر گردیز مرکز پکتیا قرار دارد.

این لشکر مسوول تامین امنیت در مناطق جنوب شرقی افغانستان است و تیپ دوم (مرزی) آن مسوولیت حفاظت از خط دیورند را به عهده دارد.

ابراز نگرانی نماینده سازمان ملل در افغانستان از تحرکات داعش

روایت شاهین از حامیان پشت پرده داعش در افغانستان

کلیدواژه