دلو 14, 1401 12:24 Asia/Kabul
  • تاکید پاکستان بر ضرورت همکاری طالبان در «مبارزه با تروریسم»
    تاکید پاکستان بر ضرورت همکاری طالبان در «مبارزه با تروریسم»

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان بر همکاری حکومت طالبان برای مبارزه با تروریسم در منطقه تاکیدکرد.

به گزارش رادیو دری، ممتاز زهرا بلوچ" سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان روز پنج شنبه در سخنانی گفت: دولت پاکستان امیدوار به همکاری صمیمانه طالبان برای مبارزه با تروریسم در منطقه است.

 

"ممتاز زهرا بلوچ" افزود:  اسلام آباد امیدوار است که طالبان به تعهدات خود با جامعه جهانی و پاکستان در زمینه مبارزه با تروریسم عمل کند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان خاطر نشان کرد؛ تروریسم یک تهدید مشترک برای پاکستان و افغانستان است، از این رو باید در برابر گروه هایی که از خشونت علیه شهروندان بی گناه و سازمان های مجری قانون استفاده می کنند، موضع قوی اتخاذ کنیم.

ممتاز زهرا بلوچ درباره تنش‌های سیاسی این کشور با افغانستان و در واکنش به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه حکومت طالبان هم گفت: اسلام‌آباد اعتقادی به بازی اتهام و سرزنش ندارد و بار دیگر از همسایه خود افغانستان می خواهد تا اقدامات صادقانه برای جلوگیری از تروریسم و استفاده از خاک خود علیه کشورهای همسایه انجام دهد.

این اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان درحالی منتشر شده که مقامات پاکستان در چند ماه گذشته در واکنش به حملات تروریستی گروه ممنوعه تحریک طالبان پاکستان (TTP) در این کشور مدعی هستند، این گروه در خاک افغانستان پناهگاهای امن داشته و از آنجا حملات علیه پاکستان را برنامه ریزی می کند.

اخیرا رانا ثناءالله، وزیر کشور پاکستان در این زمینه گفت: آنان مدرک‌هایی دارند که نشان می‌دهد حمله‌های ضد امنیتی در پاکستان، از خاک افغانستان سازمان‌دهی می‌شود.

این درحالیست که مقامات حکومت طالبان همواره  این ادعای پاکستان را رد کرده اند.

در این زمینه امیرخان متقی  وزیر امور خارجه حکومت طالبان از دولت پاکستان به خاطر سرزنش طالبان درخصوص انفجار تروریستی پیشاور انتقاد کرد.

امیرخان متقی افزود: پاکستان نباید به‌‌خاطر انفجار اخیر در مسجد پیشاور، افغانستان را سرزنش کند.

 وزیر امور خارجه حکومت طالبان ریشه‌ مشکل‌‌های امنیتی پاکستان را در داخلش دانست و افزود: نسبت دادن طالبان افغانستان از طرف اسلام آباد،  اقدام درستی نیست.

«محسن داور»، عضو پارلمان و رهبر جریان دموکراتیک ملی پاکستان در این زمینه گفت: اسلام‌آباد باید سیاست خود را در قبال افغانستان اصلاح کند، زیرا در غیر اینصورت، عملاً آنچه در افغانستان اتفاق افتاد در پاکستان رخ خواهد داد.

تاکید پاکستان به همکاری با افغانستان در مبارزه با تروریسم

کلیدواژه