دلو 15, 1401 10:32 Asia/Kabul

رهبر حزب اسلامی افغانستان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کابل با اشاره به حمله چندریزپرنده به تاسیسات نظامی ایران در اصفهان گفت: این رویداد نشان می دهد که دشمن به دنبال تحمیل جنگ دیگری در منطقه است.

به گزارش زهرا سلطانی خبرنگار رادیو دری؛ گلبدین حکمتیار افزود: هفته گذشته شاهد حمله چند ریزپرنده به تاسیسات نظامی ایران در اصفهان بودیم که ایران مسوولیت آن را متوجه تل آویو دانست و این نشان می‌دهد که دشمن شرارت‌هایش را افزایش داده و به دنبال تحمیل جنگ دیگری در منطقه است.

 

 

اشاره رهبر حزب اسلامی افغانستان به حمله ناموفق ریزپرنده‌ها به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع ایران در اصفهان است.

در این حادثه که شامگاه شنبه گذشته روی داد، یکی از ریزپرنده ها با اصابت پدافند هوایی مجتمع گرفتار شد و دو فروند دیگر در تله های پدافندی منفجر شدند.

 

رهبر حزب اسلامی افغانستان در ادامه سخنانش تصریح کرد: امروز بیشتر مشکلات اقتصادی کشور‌های اسلامی نتیجه سیاست‌های اقتصادی استعمارگرایانه غرب است و آن‌ها می‌خواهند حتی مسلمانان سرمایه‌های خود را به بانک‌های این استعمارگران در غرب انتقال دهند.

 

گلبدین حکمتیار همچنین  اعلام کرد که خطبه روزهای جمعه خود را به دلایلی برای مدتی موقت متوقف می‌کند.

او مشکلات امنیتی را علت توقف خطبه‌هایش اعلام کرد و بدون نام بردن از فرد یا گروهی گفت: خواست برادران این است که این روند را برای مدتی متوقف کنیم.

 رهبر حزب اسلامی افغانستان تصریح کرد: همان‌گونه که ما در دوره کرونا خطبه‌ها را برای مدتی متوقف کردیم، اکنون نیز با یک کرونای دیگر مواجه هستیم و به یقین کرونا بسیار خطرناک است!

حکمتیار همچنین با اشاره به اسناد منتشر شده  در مورد رشوه گرفتن اشرف غنی از سفارت قطر اظهار کرد: روسای جمهوری افغانستان در دوران اشغال همه مامور سفارت امریکا در ارگ بودند، نه رئیس جمهوری افغانستان.

حمله به دفتر «گلبدین حکمتیار» در کابل

اظهارات گلبدین حکمتیار در خطبه های نمازجمعه

کلیدواژه