مقام طالبان :افغانستان در حوزه آب با چالش‌‌های بزرگی رو به روست
(last modified 1401-12-04T14:42:54+00:00 )
حوت 04, 1401 19:12 Asia/Kabul
  • مقام طالبان :افغانستان در حوزه آب با چالش‌‌های بزرگی رو به روست
    مقام طالبان :افغانستان در حوزه آب با چالش‌‌های بزرگی رو به روست

معاون وزیر انرژی و آب افغانستان تاکید کرد: تغییر اقلیم، دسترسی و مدیریت آب را در این کشور دشوارتر کرده و تحریم های اقتصادی، نیز بر این مشکلات افزوده است.

به گزارش رادیو دری، "مجیب الرحمان"  امروز (  پنجشنبه )  در ارتباط  برخط (آن لاین) با سیزدهمین اجلاس شورای حکام آب در ستاد وزارت نیرو ایران گفت: مدیریت آب شهری به یکی از چالش های جدی در افغانستان تبدیل شده و از طرف دیگر، کاهش تغذیه آب‌های زیرزمینی بر این مشکلات افزوده است.

وی افزود: انتقال آب از پنجشیر به کابل یکی از تلاش ها در زمینه مدیریت آب شهری در افغانستان است.

معاون وزیرانرژی و آب افغانستان افزود : از کشورهای دوست که مشکلاتی این چنینی را پشت سر گذاشته اند می خواهیم در مدیریت حوضه های آبریز افغانستان همکاری کنند.

مجیب الرحمان اضافه کرد : رسیدگی به مشکلات ناشی از کمبود آب در حوزه فرامرزی نیاز به همکاری های دو جانبه و چند جانبه دارد و ایفای نقش سازمان های منطقه ای و بین‌المللی را می طلبد.

سیزدهمین اجلاس شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری (تحت پوشش یونسکو)،  به عنوان تنها نهاد بین‌المللی متولی مسایل آبی منطقه با حوزه فعالیت در غرب و جنوب آسیا، آسیای مرکزی و شمال آفریقا با حضور وزرا، معاونان و نمایندگان ۱۵ کشور و هشت سازمان عضو به ریاست وزیر نیرو ایران در تهران آغاز به کار کرد.

وزارت انرژی و آب طالبان: کابل با بحران کم آبی مواجه شده است

نشست سرمایه گذاران ایرانی با مقامات وزارت انرژی و آب طالبان

کلیدواژه