دولت افغانستان: نگاه قومی و سیاسی در تصمیم‌گیری‌های دولت کابل وجود ندارد
(last modified 1395-09-23T07:37:05+00:00 )
قوس 23, 1395 12:07 Asia/Kabul
  • دولت افغانستان: نگاه قومی و سیاسی در تصمیم‌گیری‌های دولت کابل وجود ندارد

معاون سخنگوی ریاست‌جمهوری افغانستان اظهارات در مورد مصلحت اندیشی سیاسی و نگاه قومی دولت کابل در مسائل این کشور را رد کرد.

«دواخان مینه‌پال» معاون سخنگوی رئیس‌جمهور افغانستان، تضعیف مبارزه با فساد اداری در ادارات دولتی به دلیل مصلحت‌های سیاسی و قومی را رد کرد.

وی اظهار داشت: رهبران حکومت وحدت ملی به مبارزه با فساد متعهدند و در این کار هیچ نگاه قومی یا مصلحت سیاسی وجود ندارد.

مینه‌پال گفت: موضع حکومت وحدت ملی افغانستان در مبارزه با فساد روشن است و رهبران این حکومت در این زمینه تعهد جدی دارند. ارزیابی‌های اداره‎های بین‌المللی در امور شفافیت نشان می‌دهند که تعهد حکومت وحدت ملی در مبارزه با فساد بیشتر از دیگران ملموس است.

«سید حسین فخری» رئیس اداره مبارزه با فساد اداری افغانستان نیز اعلام کرده که پیشرفت‌هایی در زمینه مبارزه با فساد صورت گرفته اما این مبارزات به دلیل اولویت دادن به مسائل قومی و سیاسی با پیروزی چشمگیری همراه نشده‌ است.

مینه‌پال در گفت‌وگو با رادیو آزادی ضمن رد اظهارات رئیس اداره عالی مبارزه با فساد اداری افغانستان اظهار داشت که در اداره‌های حکومت وحدت ملی شفافیت بیشتر از همه مسائل در نظر گرفته شده‌ است.

ژنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری افغانستان چندی قبل گفته بود که اگر طرز فکر قومی اشرف غنی و عبدالله به یک فرهنگ ملی تبدیل شود، جلوی فساد گرفته نخواهد شد و پروژه‌های ملی در افغانستان نیز به ثمر نخواهد رسید.

معاون اول رئیس جمهور افغانستان پس از انتقاد از کارشکنی مقامات دولتی در جنگ فاریاب اعلام کرده بود که رهبران حکومت وحدت ملی بر اساس روابط قومی عمل می‌کنند و مردم باید آرای خود را پس بگیرند.