موضوع خشونت و بدرفتاری جنسی معاون اول ریاست جمهوری افغانستان درباره معاون سابق جنبش ملی این کشور به مجلس کشیده شد
(last modified 1395-09-24T09:17:02+00:00 )
قوس 24, 1395 13:47 Asia/Kabul
  • موضوع خشونت و بدرفتاری جنسی معاون اول ریاست جمهوری افغانستان درباره معاون سابق جنبش ملی این کشور به مجلس کشیده شد

احمد ایشچی، معاون پیشین حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان و از نزدیکان ژنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول رییس جمهوری مدعی شده است که دوستم و محافظانش او را مورد خشونت و بدرفتاری جنسی قرار داده اند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، در همین حال ماجرای ژنرال دوستم ، معاون اول رییس جمهوری افغانستان و احمد ایشچی امروز چهارشنبه به مجلس نمایند‌گان نیز کشیده شد و اعضای مجلس خواهان بررسی جدی این موضوع شدند.  

ظاهر قدیر، معاون اول مجلس نمایندگان افغانستان از حکومت خواست در مورد موضوع احمد ایشچی و معاون اول تحقیق کنند و با مجرم مطابق قانون برخورد شود.

در همین حال احمد بهزاد عضو دیگر مجلس نمایندگان نیز خواهان پیگیری دقیق ماجرای بررفتاری جنسی و خشونت ژنرال دوستم معاون اول رییس جمهوری افغانستان علیه احمد ایشچی، معاون پیشین حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان شد.

اما دراین میان بشیراحمد تهینج، عضو مجلس نمایند‌گان و سخنگوی حزب جنبش ملی به رهبری ژنرال دوستم می‌گوید اظهارات اخیر احمد ایشچی با هدف ترور شخصیت ژنرال دوستم صورت گرفته ‌است و این گفته ها حقیقت ندارد.

از سوی دیگر پس از واکنش‌های متفاوت به موضوع احمد ایشچی و جنرال دوستم، اخیرا کاخ ریاست جمهوری افغانستان نیز به این موضوع واکنش نشان داده و می‌گوید حکومت این مسئله را با جدیت پی‌ گیری میکند.

این در حالیست که پس از ادعاها علیه ژنرال دوستم مبنی بر ضرب و شتم و بازداشت احمد ایشچی در زندان شخصی اش، اکنون آقای ایشچی اظهارات متفاوت ‌تری را مطرح کرده‌است.

او در گفت‌گو با رسانه‌ها اظهار داشت که جنرال دوستم و افرادش نه تنها او را مورد ضرب و شتم قرار داده و زندانی کردند که با وی بدرفتاری جنسی هم تجاوز نیز کرده اند.ب

به نظر میرسد طرح این موضوع و البته در صورت اثبات آن ، نه تنها موج منفی علیه ژنرال دوستم در افغانستان به راه خواهد افتاد بلکه دولت افغانستان نیز دچار صدمات زیادی خواهد شد.

البته با توجه به کشیده شدن این موضوع به مجلس افغانستان،انتظار میرفت دولت واکنشی به آن نشان دهد و سکوت دولت عنی در این باره معنی دار است.