گزارش؛ 5 کارمند زن مرکز درمانی در شهر قندهار با اصابت گلوله به قتل رسیدند
(last modified 1395-09-27T06:43:32+00:00 )
قوس 27, 1395 11:13 Asia/Kabul

5 زن از کارمندان خدمات درمانی میدان هوایی شهر قندهار صبح امروز داخل شهر قندهار مورد حمله مردان مسلح ناشناس قرار گرفته و با شلیک گلوله به قتل رسیدند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، صبح امروز افراد مسلح در میدان هوایی شهر قندهاربه سمت 5 کارمند زن شلیک کردند و آنان را به قتل رساندند.

این حمله حدود ساعت 7 صبح امروز به وقت محلی در ناحیه چهارم شهر قندهار یعنی منطقه خواجه این شهر صورت گرفت و 5 زن که از کارمندان مرکز خدمات درمانی میدان هوایی قندهار بودند همراه راننده خودرویشان که یک مرد بود یعنی مجموع 6 نفر کشته شدند.

منابع محلی میگویند که تروریستها موفق به فرار شدند و نیروهای امنیتی عملیات جستجوی خود را برای یافتن آنان آغاز کرده اند.

سخنگوی ولایت قندهار هم این موضوع را تایید کرده و میگوید تحقیقات در این باره آغاز شده است.

گروهی هنوز مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته است اما دولت افغانستان معمولا چنین حملاتی در ولایت قندهار را به گروه طالبان نسبت میدهد.

گفتنی است زنان پیش از این نیز در قندهار مورد حملات مشابهی قرار گرفته اند و زنان بسیاری ار جمله رئیس امور زنان ولایت قندهار ،چندین شخصیت سیاسی و اجتماعی ولایت قندهار کشته و زخمی شده اند اما حمله امروز تنها موردی است که چند زن به صورت دسته جمعی در یک حمله و در یک مکان به قتل می رسند.

قندهار در جنوب افغانستان از ولایات ناامن این کشور شمرده میشود که نسبت به سالهای گذشته وضعیت امنیتی بهتری پیدا کرده است اما در عین حال از مراکز عمده حضور نیروهای طالبان شمرده می شود.

جزئیات ین خبر در گزارش همکارمان عزیز زاهد موجود است.