قلندر عباد: پیشرفت علم در تمام زمینه ها بویژه طبابت نیاز مبرم است
(last modified 1402-03-14T05:21:59+00:00 )
جوزا 14, 1402 09:51 Asia/Kabul

علم در تمام زمینه بویژه در عرصه طبابت نیای مبرم مردم افغانستان است. این مطلب را دکتر قلندر عباد وزیر وزارت صحت عامه حکومت طالبان در مراسم فراغت محصلان انستیتوت ملی پوهاند غضنفر اشتراک نمود.

به گزارش ذبیح ا... قریشی خبرنگار رادیو دری، دفتر مطبوعاتی وزارت صحت عامه حکومت طالبان می گوید، در این مراسم نزدیک به 200 تن که از بخش های تکنالوژی طبی، نرسنگ عالی، فزیوتراپی و رادیولوژِی از طبفه ذکور و اناث فارغ گردیده اند سند فراغت شان را بدست آورند.

وزیر صحت عامه طالبان، فراغت محصلان مذکور را تبریک گفته و از والدین آنان که در راستای آموزش فرزندان شان دین شان ادا نموده اند، ستایش کرد.

دکتر قلندر عباد، پیشرفت علم را در تمام عرصه به خصوص در بخش طبابت یک نیاز مبرم خوانده، گفت: ما در تلاش هستیم تا خدمات صحی را در کشور معیاری سازیم.

هم‌چنان وزیر صحت عامه حکومت طالبان گفت که فراهم سازی زمینه کار برای محصلان تازه فارغ شده وظیفه ما است و ما در تلاش هستیم تا با افزایش مراکز صحی در کشور زمینه کار را بیشتر فراهم نماییم.

پیش از این عباد وعده سپرد که در تمام ولسوالی های ولایات افغانستان یک یک باب شفاخانه اعمار می گردد. تاکنون مردم از ناحیه دستیابی به مراکز صحی به مشکل روبرو هستند.

 

کنفرانس "ارزش طبابت از نگاه اسلام" در کابل برگزار شد

 

 

کلیدواژه