جوزا 30, 1402 17:16 Asia/Kabul
  • درخواست پاکستان از طالبان برای تجدیدنظر در ممنوعیت‌ها علیه زنان
    درخواست پاکستان از طالبان برای تجدیدنظر در ممنوعیت‌ها علیه زنان

دیپلمات پاکستانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل از حکومت طالبان خواست تا درباره ممنوعیت‌ها علیه زنان در افغانستان تجدیدنظر کند.

به گزارش رادیو دری؛ «زمان مهدی» نماینده پاکستان در نشست حقوق بشر سازمان ملل گفت: اسلام آباد همسو با موضع سازمان همکاری اسلامی، ممنوعیت تحصیل و اشتغال زنان در حکومت طالبان را غیرقابل پذیرش دانسته و خواستار تجدیدنظر دراین‌باره است.

این دیپلمات پاکستانی از حکومت طالبان خواست در اقدامات محدودکننده خود علیه زنان و دختران در افغانستان بازنگری و در اجرای تعهدات بین‌المللی حقوق بشری اش، دسترسی برابر به آموزش و کار را برای همه اتباع افغانستان فراهم کند.

«زمان مهدی» در ادامه همچنین با درخواست از جامعه جهانی برای در نظر گرفتن بحران انسانی در افغانستان گفت: حتی درشرایطی که وضعیت حقوق بشر در این کشورهمچنان یک نگرانی جدی است، بحران انسانی نیز که افغان ها در آن گرفتار شده‌اند، نیازمند توجه ویژه جهانی است.

نماینده پاکستان در نشست حقوق بشر سازمان ملل با اشاره اینکه  97 درصد از مردم افغانستان در فقر شدید زندگی می‌کنند و بیش از 20 میلیون نفر با گرسنگی رو به رو هستند افزود: نسبت به کمک‌های بشردوستانه و لزوم حفظ اقتصاد شکننده افغانستان، توجه کافی صورت نگرفته است.

طالبان پس از به قدرت رسیدن دوباره در افغانستان محدودیت‌های زیادی بر زنان افغان وضع کرده که با واکنش های بسیاری چه در داخل و چه درسطح بین الملل مواجه شده است که ازجمله آنان ممنوعیت تحصیل و اشتغال برای زنان افغانستان است.

وست: جهان در پافشاری بر حقوق زنان و دختران افغان، متحد است

مخالفت اتحادیه جهان اسلام با ممنوعیت اشتغال و تحصیل دختران در افغانستان

کلیدواژه