سرطان 31, 1402 09:14 Asia/Kabul
  • عبدالکبیر: هیچ کس اجازه ندارد از خاک افغانستان امنیت دیگران را تهدید کند
    عبدالکبیر: هیچ کس اجازه ندارد از خاک افغانستان امنیت دیگران را تهدید کند

سرپرست کابینه حکومت طالبان تاکید کرد: افغانستان در امور داخلی هیچ کشوری از جمله پاکستان مداخله نمی‌کند و به کسی هم اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان علیه همسایگان استفاده کند

به گزارش رادیو دری، مولوی عبدالکبیر در دیدار با آصف علی خان درانی نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان گفت: ما امنیت پاکستان را منفعت خود و ناامنی پاکستان را ضرر خود می دانیم و به عنوان یک همسایه مسلمان خواهان جنگ و ناامنی در پاکستان نیستیم.

وی اطمینان داد که طالبان به هیچ کس اجازه نمی دهد از خاک ما علیه پاکستان استفاده کند.

سرپرست کابینه حکومت طالبان همچنین با قدردانی از میزبانی پاکستان از مهاجران افغان گفت: گاهی اخبار ناراحت کننده‌ای در این‌باره به گوش می‌رسد و درخواست ما از پاکستان این است که با مهاجران افغان برخورد خوبی داشته باشد.

عبدالکبیر اضافه کرد: همچنین آن دسته از پناهجویان افغان که در زندان‌های پاکستان به سر می‌‎برند، باید هر چه زودتر آزاد شوند.

 

معاون سیاسی حکومت طالبان با بیان اینکه پاکستان و افغانستان می‌توانند بیشترین منفعت تجاری را از تجارت دوجانبه با یکدیگر ببرند افزود: ما از پاکستان می‌خواهیم برای توسعه روابط تجاری برای تاجران افغان ویزا و سایر تسهیلات را فراهم کند تا تجارت دو جانبه بیشتر رونق یابد.

نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان هم در این دیدار گفت: پاکستان با افغانستان روابط خوبی دارد و برای تقویت این روابط تلاش می‌کند.

درانی تعهد کرد اقدامات فوری در زمینه حل مشکلات مهاجران افغانستانی مقیم پاکستان و آزادی زندانیان افغان از زندان‌های آن کشور، اعطای ویزا و تسهیلات دیگر به تاجران افغان، رفع موانع رفت و آمد در مناطق مرزی تورخم و اسپین بولدک و حل مشکلات سایر بخش‌ها صورت گیرد.

وی همچنین اظهار کرد: پاکستان به زودی کار باقیمانده ساخت جاده مرزی تورخم - جلال آباد را آغاز خواهد کرد.

وضعیت اتباع افغان در زندان‌های پاکستان وخیم است

اسلام آباد : کابل سران تحریک طالبان پاکستان را تحویل دهد

 واکنش طالبان به اظهارات نماینده ویژه پاکستان درباره گروه تحریک طالبان

کلیدواژه