شکایت از بی توجهی طالبان برای راه اندازی پروژه های بازسازی در ننگرهار
(last modified 1402-05-15T04:38:29+00:00 )
اسد 15, 1402 09:08 Asia/Kabul

باشندگان ولسوالی دور بابا در ولایت ننگرهار می گویند از بی توجهی حکومت در راه اندازی پروژه های بازسازی در این ولایت شکایت دارند.

به گزارش آصف شینواری خبرنگار رادیو دری، ملک فرمان یک تن از سران قومی ولسوالی دوربابا می گوید: از گذشته ها این ولسوالی به نسبت راه اندازی پروژه های بازسازی از نظر حکومت و موسسات کمک کننده دور مانده است.

 وی می گوید: حکومت باید برای مردم این ولسوالی پروژه های پرورش مرغ و زنبور های عسل و همچنان پروژه های دیگر اشتغال زا  را راه  اندازی نماید.

 اسرار الله یکتن دیگر از سران قومی ولسوالی دوربابا از حکومت می خواهد در بخش های معارف ، صحت ، اعمار جاده ها و پروژه  های دیگر با مردم این ولسوالی همکاری نموده و در بازسازی منازل رهایشی مردم که در جریان جنگهای گذشته تخریب شده همکاری نماید.

 در این حال مولوی قسمت الله مبارز رئیس اداره احیا وانکشاف دهات ولایت ننگرهار می گوید آنها در راه اندازی پروژه های بازسازی حق اولویت را به مناطق نهایت عقب مانده  و جنگ زده می دهند.

وی می گوید در ولایت ننگرهار تحت برنامه های همبستگی ملی و میثاق شهروندی حدود سه هزار پروژه های بازسازی نیمه کاره مانده است که بخشی از این پروژه ها در ولسوالی دوربابا می باشد.

 رئیس احیا وانکشاف دهات می گوید در حال حاضر دو پروژه  آبرسانی به کمک صندوق حمایت کودکان سازمان ملل یا یونیسف به هزینه مبلغ ده میلیون افغانی  در ولسوالی دوربابا راه انداخته شده که برای هفتصد خانواده آب آشامیدنی صحی را فراهم می نماید.

تاکید باشندگان" دره نور" ننگرهار بر اجرای پروژه های بازسازی در این ولسوالی

کلیدواژه