اسد 21, 1402 16:09 Asia/Kabul
  • توسعه کسب و کار در میان هنرمندان افغانستانی از اهداف خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در هرات است

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات گفت: خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در هرات علاوه بر فعالیت های فرهنگی و علمی، به دنبال توسعه کسب و کار در میان هنرمندان افغانستانی است.

  مجید خالق‌نیا، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری، ضمن اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه بانوان هنرمند هراتی در مشهد گفت: دور نخست این نمایشگاه در ماه جوزا سال جاری در محل خانهٔ فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در هرات و با همکاری انجمن حامی زنان افغانستان برگزار شد و دومین نمایشگاه بانوان هنرمند افغانستان هم که از 17 اسد به مدت 3 روز در بازار ملل برگزار شد در ادامه همان برنامه قبلی است.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات در ادامه تصریح کرد: دومین نمایشگاه صنایع دستی بانوان به ‌همت انجمن حامی زنان افغانستان و با همکاری اتاق تجارت بانوان هرات، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی و آستان قدس رضوی برگزار گردید.

این فعال فرهنگی اظهار داشت: تلاش مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات علاوه بر فعالیت های علمی و فرهنگی تاکید بر گسترش کسب و کار است و هدف ما این است که بتوانیم به توسعه جامعه افغانستان کمک کنیم.

خالق نیا بیان داشت: تا کنون نمایشگاهای مختلفی از سوی خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در هرات و مشهد برگزار شده است و ما در سال جاری برنامه ها و نمایشگاه های مختلف دیگری را نیز برگزار خواهیم کرد و تمام و تلاش ما این است که شرایطی فراهم شود که هنرمندان افغانستانی و تلاش های آن ها بهتر دیده شود.

لازم به یادآوری است که دومین نمایشگاه صنایع دستی و هنری بانوان افغانستانی از روز 17 اسد به مدت 3 روز از سوی انجمن حامی زنان افغانستان با حضور مسئولین افغانستانی و ایرانی در بازار ملل مشهد مقدس برگزار گردید.

این نمایشگاه به منظور توسعه و گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری دو جانبه افغانستان و جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
 

کلیدواژه