اسد 28, 1402 17:28 Asia/Kabul
  • دلاور: اگر به رسمیت شناخته شویم بحران اقتصادی به زودی مهار می‌شود
    دلاور: اگر به رسمیت شناخته شویم بحران اقتصادی به زودی مهار می‌شود

سرپرست وزارت معادن و پترولیم حکومت طالبان گفت اگر جهان این حکومت را به زودی به رسمیت بشناسد افغانستان خیلی زود بحران اقتصادی را مهار خواهد کرد.

به گزارش رادیو دری، شهاب‌الدین دلاور در سفر به ولایت پنجشیر و دیدار با مقام‌های محلی و برخی باشندگان این ولایت گفت بر اساس نتیجه سروی/تحقیقی که وزارت معادن و پترولیم حکومت طالبان انجام داده است ۷۰۰ معدن سنگ‌های قیمتی در پنجشیر وجود دارد که از این میان به ۳۰۰ معدن جواز استخراج داده شده و هزاران جوان در آن مشغول به کار شده اند.

سرپرست وزارت معادن و پترولیم حکومت طالبان افزوده است که ۱۰ درصد عواید این معادن به بودجه ملی واریز می شود و باقی ۹۰ درصد آن در بازسازی پنجشیر مصرف خواهد شد.

در همین حال، دلاور تاکید کرده است که اگر جهان در مورد به رسمیت شناختن حکومت طالبان سریع اقدام کند، افغانستان خیلی زود بحران اقتصادی را مهار خواهد کرد.

وی افزوده است که حکومت طالبان با انعقاد قراردادهای معادن تلاش می‌کند تا زمینه رشد و توسعه اقتصادی افغانستان را فراهم کند.

محمدآغا حکیم والی پنجشیر نیز گفت نیاز است تا به هدف بازسازی این ولایت و بهبود وضعیت زندگی مردم، پروژه‌های عام المنفعه بیشتری تطبیق گردد.

حکیم از ابتکارات وزارت معادن و پترولیم در زمینه استخراج معادن زمرد پنجشیر ابراز خرسندی کرد و همچنان بهره برداری از معادن دیگر این ولایت به ویژه معدن آهن را نیز مورد تأکید قرار داد.

آغاز استخراج معدن زمرد در پنجشیر و فراهم شدن زمینه ی شغلی برای صدها نفر

کلیدواژه