گزارش؛ نظام غیر متمرکز و تطبیق توافقنامه سیاسی ، محورهای مذاکره عطا محمد نور با رئیس جمهور افغانستان
(last modified 1395-10-05T17:40:55+00:00 )
جدی 05, 1395 22:10 Asia/Kabul

به گزارش خبرنگار رادیو دری از کابل ، فرهاد عظیمی عض وپارلمان واز طرفداران ریاست اجراییه  وعطا محمد نور سرپرست ولایت بلخ واز مقامات رهبری کننده جمعیت اسلامی افغانستان  با بیان این مطلب گفت :صداقت در مذاکرات بین نور و رییس جمهور غنی مشاهده شده وخواسته های جمعیت اسلامی ، تطبیق توافق نامه سیاسی ونظام پارلمانی در افغانستان بوده است .

عظمی بابیان این که درحکومت افغانستان توازن مشاهده نمی شود گفت جمعیت اسلامی وطرفداران این حزب می خواهند تا نقش آن ها در نظام سیاسی افغانستان مطابق توافق نامه سیاسی برجسته شده وفرماندهانی که در جهاد سهم داشته واز تجربه خوبی برخوردار هستند در قدرت سهیم باشند ودر اتخاذ سیاست خارخی جایگاهی جکعیت اسلامی روشن باشد .

 به گفته عظیمی شماری از کشورها تلاش دارند تا شمال افغانستان را بستر مناسب برای داعش ساخته تا از روسها انتقام بگیرند و نمی شود که از نقش جمعیت در تامین امنیت شمال چشم پوشی شود .

 این نماینده جعیت اسلامی خواسته های رییس جمهور غنی از جمعیت اسلامی وآقای نور را مبتنی بر منافع ملی وبسیج ملی در قضایا وتقویت نظام وحکومت خواند وگفت: رییس جمهور علاوه از این مسایل خواهان تصمیم واحد در سیاست خارجی افغانستان بوده وتاکید دارد تا حکومت افغانستان یک صدا باشد .

این در حالی است که دربرخی قضایای ملی و بین المللی تا اکنون موضع رییس جمهور ورییس اجرایی یک سان نبوده است .

این سخنان را فرهاد عظیمی در حالی ابراز کرد که ریاست اجراییه را در صفحه فیسبوک خود متهم به ضعف و ناتوانی کرده است و همچنان شخصیت های جعیت اسلامی که با مذاکرات نور با رییس جمهور غنی مخالفت نشان داده مورد انتقاد قرار داده است .

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان عزیز زاهد از کابل موجود است.