جدی 08, 1402 13:33 Asia/Kabul

مسوول مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان گفت: کسی ادعا نکند که شیعیان افغانستان در جنگ علیه آمریکا و غرب حضور نداشتند، زیرا تمام علمای شیعه علیه حضور، تهاجم و راهبردهای غرب علیه این کشور ایستادگی کردند.

به گزارش غزل حسین زاده خبرنگار رادیو دری، سیدعیسی حسینی مزاری به مناسبت سالروز حادثه تروریستی هفتم جدی در مرکز تبیان در همایشی با عنوان «نقش شهدای فرهنگ و رسانه در شکست امریکا» در مشهد افزود: کسی ادعا نکند که شیعیان در صحنه نبودند، شیعیان همکار آمریکایی‌ها بودند، شیعیان پیشواز و پیشمرگ آمریکایی ها و غربی ها در افغانستان بودند؛ این ها اتهام است و این اتهام‌ها بارها در افغانستان به خصوص در این دو سال اخیر مطرح شده است.

 مسوول مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان اظهار کرد: اگر چه در عرصه نظامی در 20 سال گذشته، این طالبان بود که مقابل آمریکا ایستاد، ولی در جنگ فرهنگی تمام مردم شیعه و سنی افغانستان، به خصوص شیعیان حضور جدی داشتند و تمام علمای ما علیه حضور غرب، علیه تهاجم و استراتیژی غرب ایستادگی کردند.

مزاری اظهار کرد: طالبان نگویند که تنها ما بودیم، اگر طالبان فقط در صحنه بودند و مردم در صحنه جنگ نرم و جنگ فرهنگی حضور نمی داشتند، طالبان هرگز پیروز نمی شدند.

وی همچنین قتل و کشتار مردم افغانستان، تخریب زیر‌ساخت‌ها، ترویج فساد در عرصه های مختلف و گسترش مواد مخدر را از راهبردهای غرب در افغانستان خواند و ادعا کرد: تمرکز اصلی غربی‌ها در افغانستان روی هویت زن مسلمان بود و اگر حکومت جمهوریت 10 سال دیگر ادامه پیدا می‌کرد، چیزی از این هویت باقی نمی ماند.

 

کلیدواژه