نماینده سازمان ملل: نشست دوحه روابط افغانستان را با جهان تغییر می‌دهد
(last modified 1402-11-18T14:17:02+00:00 )
دلو 18, 1402 18:47 Asia/Kabul
  • نماینده سازمان ملل: نشست دوحه روابط افغانستان را با جهان تغییر می‌دهد
    نماینده سازمان ملل: نشست دوحه روابط افغانستان را با جهان تغییر می‌دهد

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل برای افغانستان تاکید کرد: هیچکس در پی فروپاشی حکومت طالبان نیست و پس از نشست دوحه، در روابط این کشور با جهان تغییرات مثبتی روی خواهد داد.

به گزارش رادیو دری، «فریدون سینیرلی اوغلو» در دیدار با «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی رئیس حکومت طالبان، این گروه را به شرکت در نشست دوحه ترغیب و اظهار کرد: در این نشست درباره افغانستان تصمیمات خوبی گرفته خواهد شد و پس از این کنفرانس، در روابط افغانستان با جهان تغییرات مثبتی روی خواهد داد.

وی تاکید کرد: هیچکس برای فروپاشی حکومت طالبان در افغانستان تلاش نمی‌کند،  بلکه همه می‌خواهند کابل با جامعه جهانی ارتباط داشته باشد.

هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل برای افغانستان اضافه کرد: بانک جهانی در آینده نزدیک درباره افغانستان نشستی برگزار می کند و در آن، در مورد رشد بخش بانکی، پایان تحریم‌ها و آغاز دوباره طرح های نیمه‌ تمام بانک جهانی در این کشور بحث و تبادل نظر خواهد شد.

سینیرلی اوغلو با بیان اینکه افغانستان برای منطقه و جهان مهم است از حکومت طالبان خواست به قوانین و کنوانسیون‌های بین المللی متعهد باشد.

معاون سیاسی حکومت طالبان نیز در این دیدار گفت: طالبان با تعیین نماینده جدید سازمان ملل برای افغانستان موافق نیست.

محمد عبدالکبیر ابراز امیدواری کرد: در نشست آینده دوحه درباره بازسازی افغانستان، کمک‌های بشری و رفع تحریم‌ها از نظام بانکی، گام‌های مؤثری برداشته شود.

نماینده روسیه در نشست کابل: افغانستان باید محور نشست دوحه باشد

طالبان برای شرکت در نشست دوحه پیش شرط ندارد

کلیدواژه