دلو 26, 1402 09:13 Asia/Kabul

امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان گفته است اگر «شرایط» حکومت آنها در مورد نشست سازمان ملل در دوحه در نظر گرفته نشود، ترجیح می‌دهند در این نشست شرکت نکنند.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری، امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان، در دیدار با دیمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در کابل درباره حضور این گروه در نشست دوحه گفت‌وگو کرد.

احمد ضیا تکل، معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان روز چهارشنبه در خبرنامه‌ای نوشت که در این دیدار سفیر روسیه خواهان توضیح موضع طالبان در مورد نشست دوحه شد تا در صورت اشتراک وزیر خارجه طالبان در این نشست، دیدارهایی در حاشیه آن با او تنظیم شود.

آقای متقی در دیدار با سفیر روسیه گفته که در نشست دوحه اگر فرصت رایزنی‌های معنی‌دار در مورد تمام مسایل میان طالبان و سازمان ملل در سطح بالا فراهم شود، «این فرصت خوبی است.»

وزیر خارجه طالبان در دیدار با سفیر روسیه تاکید کرده است که اگر در این نشست «شرایط» طالبان در نظر گرفته نشود، «عدم اشتراک بهتر شمرده می‌شود.»

قرار است در دومین دور نشست فرستادگان ویژه کشورها برای افغانستان زیر نظر سازمان ملل متحد در روزهای آینده در دوحه، پایتخت قطر، برگزار شود.

طالبان برای شرکت در نشست دوحه دو شرط گذاشت

کلیدواژه