جوزا 02, 1403 16:32 Asia/Kabul
  • مقامات و شخصیت‌های افغان و سفیران کشورها در کابل با مردم ایران همدردی کردند
    مقامات و شخصیت‌های افغان و سفیران کشورها در کابل با مردم ایران همدردی کردند

مقام‌ها و شخصیت‌های افغانستانی و شماری از سفیران کشورها در افغانستان با حضور در دفتر  سفارت ایران در کابل، حادثه سقوط بالگرد و شهادت رئیس جمهوری اسلامی ایران و مقامات همراهش را تسلیت گفتند.

به گزارش رادیو دری؛  سفارت ایران در کابل اعلام کرد: شماری از مقام‌ها و چهره‌های برجسته افغانستانی و دیپلمات‌های مقیم کابل با حضور در محل سفارت ایران، دفتر یادبود شهدای سانحه سقوط بالگرد در تبریز را امضا کردند.

عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی حکومت پیشین افغانستان از مهم ترین شخصیت های سیاسی افغانستانی بود که با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل شهادت رئیس جمهوری و وزیرخارجه ایران و برخی از همراهانش را تسلیت گفت و دفتر یادبود این سانحه تلخ را امضا کرد.

همچنین سفیر روسیه در کابل با حضور در محل سفارت ایران در افغانستان، با مسوولان این سفارتخانه دیدار و به خاطر سانحه سقوط بالگرد حامل مقامات ایرانی با مردم این کشور ابراز همدردی کرد.

دیمیتری ژیرنوف  یاد و خاطره سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری فقید ایران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و دیگر همراهان‌شان را گرامی داشت و دفتر یادبود این حادثه دردناک را امضا کرد.

 حسینی مزاری: رئیسی تنها رییس جمهور مسلمان دنیا بود که از اسلام و مسلمین دفاع می‌کرد

تسلیت شورای علمای شیعه افغانستان در پی شهادت رئیس جمهور ایران و همراهانش

کلیدواژه