جوزا 13, 1403 11:43 Asia/Kabul
  • برگزاری اجلاس بین المللی غزه در تهران با حضور شخصیت‌هایی از افغانستان
    برگزاری اجلاس بین المللی غزه در تهران با حضور شخصیت‌هایی از افغانستان

در آستانه سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، اجلاس بین‌المللی «غزه، مظلوم مقاوم» با حضور میهمانانی از داخل و خارج این کشور از جمله شخصیت‌هایی از افغانستان در تهران برگزار شد.

به گزارش رادیو دری، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در مراسم آغاز این اجلاس بین المللی در سالن همایش‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی  در تهران گفت: امام خمینی(ره) وحدت امت اسلامی و توجه جهانی برای حل مسئله فلسطین را ضروری دیدند و از ابتدای نهضت اسلامی ایران تا پیروزی انقلاب، نگذاشتند موضوع فلسطین از دستور کار ملت ایران خارج شود.

محمدباقر قالیباف افزود: عملیات "وعده صادق" نیز به جهانیان ثابت کرد که رژیم صهیونیستی از تار عنکبوت ضعیف‌تر است و محاسبات نادرست نظام سلطه جو را بر هم زده است.

در آیین افتتاح این همایش،  شرکت کنندگان جنایتگری وحشیانه رژیم صهیونیستی را علیه مردم فلسطین در غزه که با حمایت برخی کشورهای غربی به ویژه آمریکا منجر به شهادت ده ها هزار زن و کودک شده است، محکوم کردند.

این اجلاس را ستاد خارجی سالگرد بزرگداشت رحلت امام خمینی(ره) برگزار کرد و در کنار بسیاری از شخصیت های بین المللی، شماری از شخصیت های سیاسی افغانستان مانند اسدالله سعادتی عضو سابق پارلمان  و حجت الاسلام محمد اکبری عضور شورای علمای شیعه افغانستان حضور داشتند.

وزارت خارجه ایران: عملیات وعده صادق، بازدارندگی پوشالی اسرائیل را از بین برد

کلیدواژه