نگرانی رهبر جهادی در غرب افغانستان از بدتر شدن اوضاع امنیتی در این کشور
(last modified 1395-10-16T08:09:20+00:00 )
جدی 16, 1395 12:39 Asia/Kabul

«محمد اسماعیل خان» از فرماندهان ارشد جهادی و عضو رهبری حزب جمعیت اسلامی افغانستان با انتقاد از سیاست‌های دولت کابل گفت: سیاست‌های نادرست رهبران دولت وحدت ملی باعث شده تا بسیاری از کشورهای خارجی از گروه طالبان به دلیل دست‌یابی به منافعشان حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،اسماعیل خان با تاکید بر اینکه به همین زودی‌ها کنگره حزب جمعیت اسلامی افغانستان با حضور همه‌ی اعضا برگزار خواهد شد، تصریح کرد: هیچ اختلافی در بین اعضای این حزب بوجود نیامده و «عطامحمد نور» به عنوان سرپرست ولایت بلخ با رییس جمهور به دلیل تقویت نظام گفت‌وگو کرده‌است.

این فرمانده ی قدرتمند جهادی در غرب افغانستان از کودتای سفیدی نام برد که به گفته‌ی وی از سوی ارگ نشینان به دلیل حذف رهبران جهادی از بدنه‌ی دولت راه اندازی شده‌است.

وزیر سابق انرژی و آب افغانستان با اشاره بر اینکه اگر دولت این کشور به مجاهدین بی توجه باشد و مشورت های آنان را در بهبود اوضاع مورد استفاده قرار ندهد، افغانستان به سوی بحران خواهد رفت، افزود: رییس جمهور «اشرف غنی» باید به تمامی مواد توافقنامه‌ی ایجاد دولت وحدت ملی عمل کند.

اسماعیل خان بر این باور است که دولت کنونی افغانستان نتوانسته در 2 سال و نیم گذشته با کشورهای همسایه روابط بهتری برقرار کند و این مسئله باعث تشدید ناامنی‌ها در این کشور شده‌است.

این رهبر جهادی مردم افغانستان از وجود فضای بی اعتمادی در بین رهبران دولت وحدت ملی ابراز نگرانی کرد .

اسماعیل خان همچنین تاکید کرد: اگر سیاست‌گذاران کشور به افزایش فعالیت‌های گروه‌های تروریستی در این کشور بی توجه باشد، در سال آینده مردم افغانستان با مشکلات بیشتری از جمله نا‌امنی‌، ترور و حملات مسلحانه‌ی گروه‌های تروریستی حتی در مراکز شهرها روبرو خواهند شد.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان فیض احمد محمدی موجود است.

 

کلیدواژه