طالبان: جمع آوری سقاخانه‌ها و پرچم‌های حسینی از دشت برچی کار نیروهای خودسر بوده است
(last modified 1403-04-19T13:51:07+00:00 )
سرطان 19, 1403 18:21 Asia/Kabul
  • طالبان: جمع آوری سقاخانه‌ها و پرچم‌های حسینی از دشت برچی کار نیروهای خودسر بوده است
    طالبان: جمع آوری سقاخانه‌ها و پرچم‌های حسینی از دشت برچی کار نیروهای خودسر بوده است

در پی انتشار خبرهایی از جمع‌آوری پرچم‌های حسینی در مناطقی از غرب کابل، یک عضو شورای علمای شیعه در مصاحبه با رادیو دری گفت که این اقدام نتیجه سوءتفاهماتی بود که در نشست با طالبان برطرف شد.

به گزارش رادیو دری؛ این عضو شورای علمای شیعه افغانستان افزود: در پی جمع‌آوری پرچم‌های حسینی در مناطقی از غرب کابل، جلسه ای با طالبان برگزار شد و مقامات این گروه، چنین اقدامی را کار نیروهای خودسر و نتیجه یک سوءتفاهم دانستند.

وی افزود: با تشکیل این جلسه، سوءتفاهم‌های ایجاد شده برطرف و تاکید شد که آیین‌های عزاداری ماه محرم در امنیت کامل برگزار خواهد شد.

این در حالی است که آمر حوزه سیزدهم امنیتی پلیس طالبان در غرب کابل امروز در مصاحبه با خبرنگار آوا خبر جمع آوری سقاخانه ها و پرچم های حسینی از سرک دشت برچی را تایید کرده و گفته بود که جمع آوری سقاخانه ها، دروازه‌های سیاه‌پوش و پرچم های حسینی طبق توافق کمیسیون فرهنگی متشکل از نمایندگان وزارت‌ اطلاعات و فرهنگ، وزارت امر به معروف و نهی از منکر و علمای شیعه، صورت گرفته است.

شمس‌الله حماد افزود: بر اساس توافق‌نامه  کمیسیون فرهنگی، سقاخانه باید با اطلاع ملا امام مسجد و وکیل گذر و حوزه، در کنار مسجد ایجاد شود، تحت نظارت ملا امام مسجد باشد و نباید در جاده های عمومی یا جاهایی که موجب مزاحمت مردم باشد، ایجاد شود.  

وی همچنین تاکید کرد: مسوولیت سقاخانه‌های حسینی به دوش وزارت امر به معروف و نهی از منکر است.

آمر حوزه سیزدهم امنیتی پلیس طالبان در غرب کابل همچنین گفت: هیچ محدودیتی در نصب پرچم های حسینی در مساجد و حسینیه ها وجود ندارد.

نیروهای حکومت طالبان شب گذشته سقاخانه ها و پرچم های حسینی را از مناطقی در دشت برچی جمع آوری کرده اند.

آنان که از پرچم حسین (ع) می‌هراسند؛ بی‌حرمتی به بیرق‌های عزای حسینی در هرات

کلیدواژه