کمیته اربعین در هرات به منظور خدمت‌رسانی بهتر به زائرین جلسه ای برگزار کرد
(last modified 1403-04-27T08:38:19+00:00 )
سرطان 27, 1403 13:08 Asia/Kabul

کمیته اربعین در ولایت هرات از تسهیلات ویژه برای زائرانی که قصد عزیمت به جمهوری اسلامی ایران و عراق را دارند، خبر داد.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، مسئولان محلی در هرات از آمادگی های ویژه برای اعزام زائران از افغانستان و از طریق مرز اسلام قلعه به ایران و سپس کربلا سخن می گویند و تاکید دارند: امسال نیز همانند سال های گذشته هزاران تن از عاشقان حرم ائمه اطهار (ع) سفر معنوی شان را آغاز خواهند کرد و به خاطر انجام این پروسه اداره محلی هرات از هیچ تلاش و همکاری دریغ نخواهند کرد.

مولوی رحمت الله محمدی آمر گردشگری ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات که مسئولیت این کمیته را برعهده دارد، به رادیو دری گفت: تمامی زائران از سراسر افغانستان به هرات خواهند آمد و از طریق مرز اسلام قلعه وارد جمهوری اسلامی ایران خواهند شد.

مولوی محمدی خاطرنشان کرد: اداره گردشگری هرات مسئولیت نظارت و اجرایی کردن برنامه های اربعین در هرات را برعهده دارد و اداره های «استخبارات، ارتباط خارجه، قوماندانی امنیه، صحت عامه، ترانسپورت، مدیریت پاسپورت، ارشاد حج و اوقاف، پلیس سرحدی و کمیساری اسلام قلعه » در این کمیته عضویت دارند.

رئیس کمیته اربعین در هرات اظهار داشت: تسهیلات لازم برای زائرین افغان فراهم می شود و هیچ دغدغه ای در این باره وجود ندارد.

آنگونه که مسئولان محلی در هرات پیش بینی کرده اند در سال جاری بیشتر از 40 هزار تن زائر به منظور اشتراک در مراسم اربعین حسینی از سراسر افغانستان به هرات خواهند آمد و از طریق مرز اسلام قلعه وارد جمهوری اسلامی ایران و سپس عراق میشوند.

کلیدواژه