تکل: خدمات نمایندگی‌های سیاسی افغانستان در اروپا مورد قبول حکومت سرپرست نیست
(last modified 1403-05-09T11:22:05+00:00 )
اسد 09, 1403 15:52 Asia/Kabul

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان گفت: نمایندگی‌های سیاسی افغانستان در کشورهای اروپایی به شکل خودسرانه عمل می‌کنند و طالبان در برابر خدمات آنها هیچ مسوولیتی ندارد.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری؛ حافظ ضیا احمد تکل افزود: ۱۴ نمایندگی سیاسی و کنسولی در کشورهای اروپایی همچون آلمان، ایتالیا، یونان، اتریش، سوییس، بلژیک، انگلیس، فرانسه، سوئد و ناروی بدون هماهنگی با این وزارتخانه به شکل «خودسرانه» عمل می کنند و خدمات آنها برای حکومت سرپرست قابل قبول نیست.

وی اظهار کرد: این وضعیت برای نمایندگی‌های دیپلماتیک افغانستان در کشورهای کانادا و استرالیا نیز برقرار است و فعالیت آنها مورد قبول طالبان نیست.

 معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان تصریح کرد: حکومت سرپرست به طور مداوم از نمایندگی های افغانستان در این کشورها خواسته است که با وزارت خارجه طالبان همکاری کنند.

تکل تاکید کرد: وزارت خارجه طالبان در برابر خدمات این نمایندگی‌ها هیچ مسوولیتی ندارد و هیچ اقدامی در مورد آنها انجام نمی‌دهد.

طالبان از زمان ایجاد حکومت سرپرست در پی آن بوده است تا بتواند نمایندگی های سیاسی خود را در کشورهای مختلف گسترش دهد.

این تلاش‌ها درحالی صورت می‌گیرد که پس از گذشت نزدیک به سه سال از روی کار آمدن طالبان، هیچ کشوری آنان را به رسمیت نشناخته است.

طالبان به دنبال تصدی مسئولیت نمایندگی‌های دیپلماتیک

کلیدواژه