جبهه مقاومت ملی: دسترسی طالبان به سفارتخانه‌های افغانستان در اروپا خیانت به مردم ماست
(last modified 1403-06-23T11:20:55+00:00 )
سنبله 23, 1403 15:50 Asia/Kabul
  • جبهه مقاومت ملی: دسترسی طالبان به سفارتخانه‌های افغانستان در اروپا خیانت به مردم ماست
    جبهه مقاومت ملی: دسترسی طالبان به سفارتخانه‌های افغانستان در اروپا خیانت به مردم ماست

جبهه مقاومت ملی افغانستان با ابراز نگرانی از تعطیلی سفارتخانه های این کشور در اروپا ادعا کرد: دسترسی طالبان به این نمایندگی‌ها، خیانتی بزرگ به مردم افغانستان است که برای فرار از ظلم و ستم این گروه به مهاجرت، تن داده‌اند.

به گزارش رادیو دری؛ جبهه مقاومت ملی افغانستان در بیانیه ای اعلام کرده است: بستن این نمایندگی‌ها نه تنها روند مهاجرت و پناهندگی مردم را مختل و برای مهاجران افغان ایجاد مشکل می‌کند، بلکه بر شدت زخم روانی جمعی مردم ما در فرایند ادغام در جوامع میزبان می‌افزاید.

این گروه ضد طالبانی از کشورهای اروپایی خواسته است تا از نمایندگی‌های سیاسی افغانستان، به عنوان آخرین نماد مشروعیت نظام پیشین این کشور، حفاظت و از هرگونه معامله‌ای که به واگذاری این نمایندگی‌ها به طالبان منجر شود، خودداری کنند.

جبهه پنجشیری‌های ضد طالبان در ادامه بیانیه خود مدعی شده است: حضور طالبان در نمایندگی‌های سیاسی افغانستان، زمینه‌ساز پرونده‌سازی علیه پناهجویان می‌شود و بستر نفوذ استخباراتی طالبان را در غرب فراهم می‌کند.

اخیرا سفارت افغانستان در لندن و ناروی اعلام کردند که به دستور دولت‌های میزبان خود به فعالیت دیپلماتیک در این کشورها پایان می دهند.

با این حال، مقامات انگلیس و ناروی تاکنون درباره احتمال واگذاری سفارت ها به طالبان صحبتی نکرده اند.

طالبان در ماه اسد گذشته اعلام کرده بود که خدمات کنسولی ۱۴ نمایندگی سیاسی افغانستان در کشورهای اروپایی از منظر حکومت سرپرست این کشور بی اعتبار است.

سفارت افغانستان در لندن بسته می‌شود

در ادامه انسداد سفارتخانه ها در اروپا؛ سفارت افغانستان در نروژ تعطیل می شود

کلیدواژه