پاپ فرانسیس مردم را برای پایان تبعیض‌های اجتماعی در افغانستان و پاکستان به دعا فراخواند
(last modified 1403-05-23T15:23:03+00:00 )
اسد 23, 1403 19:53 Asia/Kabul
  • پاپ فرانسیس مردم را برای پایان تبعیض‌های اجتماعی در افغانستان و پاکستان به دعا فراخواند
    پاپ فرانسیس مردم را برای پایان تبعیض‌های اجتماعی در افغانستان و پاکستان به دعا فراخواند

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در دیدار عمومی از مردم خواست تا برای پایان دادن به تبعیض در افغانستان و پاکستان، به‌ویژه تبعیض علیه زنان، دعا کنند.

به گزارش رادیو دری؛  پاپ پیش از دیدار عمومی با مردم با گروهی ۹ نفره  از نمایندگان جامعه افغان‌ها در ایتالیا دیدار کرده بود.

پاپ فرانسیس در ملاقات با این گروه ۹ نفره خشونت و تبعیض بر اساس مذهب را محکوم و  تاکید کرد: «هیچ‌کس نباید به نام خدا نفرت، کینه و خشونت علیه دیگران را تشویق کند.»

او تصریح کرد: «افغانستان و پاکستان متشکل از اقوام زیادی‌ هستند که همگی به فرهنگ، سنت‌ها و شیوه زندگی منحصر‌به‌فرد خود افتخار می‌کنند. اما به جای اینکه از این ویژگی‌ها و حقوق گروه‌ها محافظت و حمایت شود، برخی افراد از تنوع فرهنگی، قومی یا دینی به عنوان بهانه‌ای برای تبعیض و طرد سایر گروه‌ها استفاده می‌کنند.»

رهبر کاتولیک‌های جهان سپس با اشاره به وضعیت متشنج خاورمیانه پس از ترور اسماعیل هنیه در تهران، بار دیگر از افزایش تنش و درگیری در خاورمیانه ابراز نگرانی کرد و گفت: «من وضعیت خاورمیانه را همچنان با نگرانی زیاد دنبال می کنم و درخواستم از همه طرف‌های درگیر را تکرار می‌کنم که این درگیری گسترش نیابد و در تمام جبهه‌ها، به‌ویژه در غزه که وضعیت انسانی بسیار وخیم و تحمل‌ناپذیر است، آتش‌بس فوری برقرار شود.»

با گذشت حدود سه سال از روی کار آمدن حکومت طالبان، محدودیت های اجتماعی این گروه علیه زنان و دختران، همچنان موجب استمرار نگرانی های جهانی نسبت به اوضاع این کشور شده است.

طالبان تحصیل دختران بالاتر از مقطع دبستان را ممنوع و بیشتر زنان و دختران را از کار کردن در ادارات دولتی و نهادهای خصوصی و داخلی و رفتن به دانشگاه منع کرده است. 

تاکید سازمان همکاری اسلامی بر حق تحصیل دختران در افغانستان

تحلیل- حکمرانی بدون تبعیض، خواست علمای شیعه از طالبان

کلیدواژه