بیانیه طالبان در سالروز استرداد استقلال: پیروزی بر استعمار، الهام‌بخش مقاومت افغان‌ها بوده است
(last modified 1403-05-28T07:36:34+00:00 )
اسد 28, 1403 12:06 Asia/Kabul
  • بیانیه طالبان در سالروز استرداد استقلال: پیروزی بر استعمار، الهام‌بخش مقاومت افغان‌ها بوده است
    بیانیه طالبان در سالروز استرداد استقلال: پیروزی بر استعمار، الهام‌بخش مقاومت افغان‌ها بوده است

حکومت طالبان در سالروز استرداد استقلال افغانستان از انگلیس تأکید کرد که پیروزی بر استعمار، الهام بخش مقاومت افغان‌ها بوده است.

به گزارش رادیو دری، حکومت طالبان با انتشار بیانیه‌ای در یکصد و پنجمین سالروز استرداد استقلال افغانستان از انگلیس گفت: مبارزه خستگی ناپذیر جهادی گذشتگان ما علیه استعمار، علاوه بر شکست اشغالگران در افغانستان سبب نجات منطقه و حتی برخی کشورهای جهان از استعمار انگلیس شد.

این بیانیه ضمن تبریک فرارسیدن سالروز شکست انگلیس در افغانستان خاطرنشان می کند: مردم افغانستان با پیروی از مبارزان گذشته، با روحیه پایان اشغال و پیروزی بار دیگر این کشور را از یک اشغال دیگر (آمریکا) نجات دادند.

طالبان در بیانیه خود تاکید کرد که مردم افغانستان به برکت کارنامه جهادی نیاکان خود هنوز به ارزش‌های دینی و افغانستانی خود متعهد هستند.

بیانیه حکومت طالبان می افزاید: افغان‌ها با ایمان، شجاعت و جهاد توانستند به اشغال انگلیس، شوروی سابق و اشغال غربی به سرکردگی آمریکا پایان دهند.

در این بیانیه، طالبان ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره مجاهدان افغان، با اشاره به وضعیت کنونی افغانستان بر اهمیت حفظ دستاوردهای استقلال و آزادی تاکید کرده است.

۲۸ اسد سالروز استقلال افغانستان از انگلیس است.

در ۱۹ اوت ۱۹۱۹ برابر با ۲۸ اسد ۱۲۹۸ شمسی، افغانستان که تا آن زمان طبق معاهده گندمک در سال ۱۸۷۹ تحت الحمایه انگلیس به حساب می آمد، استقلال خود را از این کشور به دست آورد.

طالبان: ما به ۲۸ اسد سالروز استرداد استقلال افغانستان افتخار می‌کنیم

طالبان ۲۸ اسد "سالروز استرداد استقلال افغانستان" را رخصتی عمومی اعلام کرد

کلیدواژه