تأکید سازمان ملل متحد بر ادامه تعامل با طالبان در کنار ملاحظات حقوق بشری خود
(last modified 1403-06-11T05:47:32+00:00 )
سنبله 11, 1403 10:17 Asia/Kabul

سازمان ملل متحد اعلام کرد با وجود نگرانی ها از مسائل حقوق بشری در افغانستان، بر اساس ماموریتش به تعامل با همه ذینفعان از جمله حکومت طالبان ادامه می‌دهد.

به گزارش زهرا سلطانی خبرنگار رادیو دری، استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در یک نشست خبری گفت این سازمان هرچند از وضع محدودیت‌ها برای زنان افغانستانی نگران است اما به تعامل به تمام طرف‌ها در افغانستان از جمله طالبان ادامه می دهد.

دوجاریک گفت سازمان ملل متحد برای حقوق بشر و برابری در افغانستان تلاش می‌کند.

وی از حکومت طالبان خواست که راه‌های بیشتری را برای تعامل دیپلماتیک باز کند.

در همین حال برخی کارشناسان می گویند حکومت طالبان به کمک‌های بین المللی نیاز دارد و مسائل بین یوناما و وزارت امر به معروف باید حل شود.

حمدالله فطرت معاون سخنگوی طالبان نیز می‌گوید این حکومت به تعامل مثبت باورمند است و تعامل مثبت می تواند به حل مشکلات کمک کند.

آگاهان نیز می‌گویند حکومت طالبان باید برای حل مشکلات کنونی، شرایط مشروع جامعه جهانی را بپذیرد و با سازمان ملل متحد کنار بیاید.

پیشتر دفتر معاونیت سازمان ملل متحد در افغانستان با انتقاد از قانون جدید امر به معروف و نهی از منکر طالبان گفته بود این قانون به دورنمای تعامل افغانستان با جهان آسیب می رساند.

در پی این انتقاد یوناما، وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان هم اعلام کرد به دلیل تبلیغات نادرست همیشگی یوناما از این به بعد حکومت سرپرست کابل با آن نهاد هیچگونه همکاری نخواهد کرد.

طالبان: در تطبیق قانون امر به معروف خشونت در کار نخواهد بود

کلیدواژه