افزایش دو برابری ورود زائران افغانستانی به ایران برای حضور در راهپیمایی اربعین
(last modified 1403-06-13T07:02:12+00:00 )
سنبله 13, 1403 11:32 Asia/Kabul
  • افزایش دو برابری ورود زائران افغانستانی به ایران برای حضور در راهپیمایی اربعین
    افزایش دو برابری ورود زائران افغانستانی به ایران برای حضور در راهپیمایی اربعین

معاون ستاد مردمی اربعین مهاجرین افغانستانی مقیم ایران از افزایش دو برابری ورود زائران اربعین حسینی از افغانستان به جمهوری اسلامی ایران نسبت به سال گذشته خبر داد.

ابوذر محمدی در گفت‌وگو با رادیو دری با اشاره به اینکه سال گذشته کمتر از 30 هزار نفر در مراسم اربعین شرکت کرده بودند گفت: امسال نزدیک به 60 هزار نفر از افغانستان توانستند برای شرکت در مراسم اربعین در عراق، وارد جمهوری اسلامی ایران شوند.

وی میزان روادید یا ویزای صادر شده توسط سفارت و قنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران را در افغانستان حدود 66 هزار عدد بیان کرد و گفت: در نهایت حدود 59 تا 60 هزار نفر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی وارد جمهوری اسلامی ایران شدند.

معاون ستاد مردمی اربعین مهاجرین افغانستانی مقیم ایران همچنین گفت: با توجه به اینکه بسیاری از زائران افغانستانی به دلیل محدودیت زمانی و طرح مرز تا مرز نتوانستند به مشهد مقدس مشرف شود تمهیداتی در نظر گرفته شده که آنها بتوانند در مسیر برگشت از عتبات عالیات، سفرهای زیارتی به شهرهای قم و مشهد هم داشته باشند.

ابوذر محمدی از آمادگی ستاد مردمی اربعین مهاجرین افغانستانی مقیم ایران برای اسکان و پذیرایی از زائران بازگشت کننده از سفر اربعین در مشهد هم خبر داد و گفت: 16 موکب و حسینه در مشهد آماده پذیرایی از این عزیزان هستند.

وی خدمات رسانی به زائران افغانستانی اربعین حسینی در جمهوری اسلامی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در مرز دوغارون تایباد موکب شهید سلیمانی آماده پذیرایی از این عزیزان بود و زائرانی هم که ابتدا به مشهد مشرف می شدند در ترمینال این شهر و منطقه باغچه در 30 کیلومتری مشهد به آنها خدمات رسانی از جمله روزانه چهار تا پنج هزار وعده غذایی صورت می گرفت.

معاون ستاد مردمی اربعین مهاجرین افغانستانی مقیم ایران یکی از مشکلات و چالش ها در راه سفر زایران اربعین را سازو کارهای اتخاذ شده برای صدور ویزا و زمان کوتاه آن دانست و ابراز امیدواری کرد که در سال آینده نحوه اخذ ویزای اربعین از دو یا سه ماه قبل اعلام شود تا زائران اربعین فرصت کافی برای گرفتن ویزا و سفر به عتبات عالیات را داشته باشند.

کمترین چالش در سفر اربعین امسال اتباع خارجی مقیم ایران

کلیدواژه