سنبله 22, 1403 15:56 Asia/Kabul
  • مقام طالبان: حضور القاعده و داعش در افغانستان واقعیت ندارد
    مقام طالبان: حضور القاعده و داعش در افغانستان واقعیت ندارد

مقام حکومت طالبان در کنفرانس همکاری امنیت عمومی جهانی ۲۰۲۴ در چین، ادعای حضور القاعده و داعش در افغانستان را به دور از واقعیت خواند و گفت خاک افغانستان ضد هیچ کشوری استفاده نمی‌شود.

به گزارش رادیو دری، محمد نبی عمری معین وزارت داخله حکومت طالبان در این کنفرانس در چین تاکید کرد که امنیت سرتاسری در حال حاضر در افغانستان وجود دارد.

وی گفت: «افغانستان از اشغال نیروهای امریکایی آزاد شده، جنگ خارجی و داخلی هم وجود ندارد. افغانستان زیر یک قوه متحد بوده و امنیت در ۳۴ ولایت آن تامین است و مردم در فضای امن به کارهای روزمره خود ادامه می‌دهند.»

عمری تأکید کرد: حکومت طالبان در امور داخلی هیچ کشوری مداخله نمی‌کند و اجازه دخالت در امور داخلی افغانستان را هم به کشورها نمی‌دهد.

به گفته او، حکومت سرپرست کابل خواهان روابط خوب و مثبت با کشورهای منطقه و جهان است.

گفتنی است کنفرانس همکاری امنیت عمومی جهانی (لیان یون گان) سال 2024 از 9 سپتامبر در شهر لیان یون گان ولایت جیانگ سو در شرق چین آغاز شده است.

این کنفرانس با موضوع اصلی سالانه «همکاری برد-برد در شرایط تغییر و ایجاد جامعه امنیت عمومی جهانی» با حضور بیش از دو هزار و  100 تن از مجریان قانون و کارشناسانی از 122 کشور و منطقه جهان و سازمان های بین المللی برگزار می شود.

مجاهد: اعضای القاعده دیگر هیچ ارتباطی با افغانستان ندارند

تحلیل- افزایش فعالیت القاعده در افغانستان

کلیدواژه