جدی 30, 1395 13:25 Asia/Kabul

صدای اعتراض صدها تن از مردم ولایت فراه برای سومین روز متوالی در خیابان‌های این ولایت و در مقابل دفتر کار والی فراه طنین اندازشد.

به گزارش رادیو دری مردم معترض از عملکرد و کارکرد ضعیف مسئولان بلندپایه‌ی دولتی در این ولایت غربی افغانستان به شدت انتقاد دارند و از رییس جمهور میخواهند تا «آصف ننگ» والی این ولایت را از کار برکنار کند.

این تظاهرات که از 3 روز گذشته تا کنون در شهر فراه راه‌اندازی شده باعث شده تا دوکان‌ها و خیابان‌های اصلی شهر بسته شود.

«ناصر مهری» سخنگوی والی فراه به رادیودری گفت: برخی از اشخاص نامعلوم و از آدرس نامعلوم در شهر فراه راه‌پیمایی و تظاهراتی را راه‌اندازی کردند.

وی با بیان اینکه  این تظاهرات را کسانی راه‌اندازی کردند که قبلا در پست‌های بلند دولتی کار می‌کردند و متهم به فساد اداری هستند، گفت:  این افراد که از سوی والی فراه از سمت‌هایشان برکنار شدند با سو استفاده از احساسات مردم تجمع اعتراضی بر پا کردند و قصد دارند تا خواسته‌هایشان را بر دولت تحمیل کنند.

با این حال «فرید بختور» عضو شورای ولایتی فراه و از برگزار کنندگان این تظاهرات والی فراه را به بی کفیتی متهم کرد و گفت: تاکنون هیچ کاری که به نفع مردم این ولایت باشد انجام نشده و باید رییس جمهور صدای عدالت خواهی مردم را بشنود.

اما سخنگوی والی فراه ضمن رد این گفته‌ها افزود: این تظاهرات مشروعیت ندارد و حتی هیچ‌یک از نمایندگان احزاب سیاسی و فعالان مدنی هم در آن شرکت نکرده‌است.

وی تصریح کرد: تا کنون کارها و پروژه‌های زیربنایی فراوانی به دلیل توسعه‌ی این ولایت انجام شده‎‌است

در همین حال عضو شورای ولایتی فراه تاکید می‌کند که والی فراه عواید دولتی را در این ولایت حیف و میل کرده و فساد اداری هم‌چنان در اداره‌های فراه بیداد می‌کند.

وی هشدار داد که اگر رییس جمهور به خواسته‌های مشروع مردم پاسخ ندهد در روزهای آینده این تظاهرات بصورت گسترده‌تری ادامه پیدا خواهد کرد.

سخنگوی والی فراه این هشدار تظاهرات کنندگان را بازی سیاسی دانست و افزود: مردم ولایت فراه، بازاریان و اهل کسبه از بسته شدن خیابان‌ها و دوکان‌هایشان متضرر شدند و اعتراض دارند تا هرچه زودتر این قایله خاتمه یابد.

وی با تاکید بر اینکه مردم فراه همراه تعداد اندکی از تظاهرات کنندگان نیستند، گفت: برخلاف اصول پذیرفته شده وقانون اساسی افغانستان در جمع معترضین کودکان و افراد مسلح هم حضور دارند که مشروعیت این راهپیمایی را زیر سوال می‌برد.

این اولین تظاهرات مردم فراه بر علیه محمدآصف ننگ والی این ولایت است.
پیش از این نیز اتهاماتی از جمله دست داشتن آقای ننگ در فساد اداری از جانب برخی از اعضای شورای ولایتی فراه وارد شده بود.

 

کلیدواژه