رئیس ستاد ارتش پاکستان : تشدید حضور نظامی در مرز با افغانستان برای مبارزه با دشمن مشترک است
(last modified 1395-12-02T13:50:45+00:00 )
حوت 02, 1395 18:20 Asia/Kabul
  • رئیس ستاد ارتش پاکستان : تشدید حضور نظامی در مرز با افغانستان برای مبارزه با دشمن مشترک است

رئیس ستاد ارتش پاکستان اعلم کرد که تشدید حضور نیروهای نظامی در خطوط مرزی مشترک با افغانستان برای جلوگیری از تحرکات گروه‌های تروریستی و مبارزه مشترک با تروریسم است.

به گزارش رادیو دری،روابط عمومی ارتش پاکستان به نقل از «ژنرال قمر باجوه» رئیس ستاد این کشور اعلام کرد که به نیروهای امنیتی پاکستان دستور داده شده تا همکاری نزدیک و موثری را با نیروهای امنیتی افغان برای جلوگیری از تحرکات تروریست‌ها در خطوط مرزی انجام دهند.

رئیس ستاد ارتش پاکستان در مقر فرماندهی ارتش در «راولپندی» اعلام کرده که تدابیر امنیتی در نوار مرزی با افغانستان برای مبارزه با دشمن مشترک یعنی تروریسم صورت گرفته است.

ژنرال «آصف‌غفور» مسئول مطبوعاتی ارتش پاکستان نیز گفته که مبارزه مشترک دو کشور با تروریسم ادامه خواهد یافت.

وی افزود: ژنرال قمر باجوه از طرح اخیر مقامات افغان برای توسعه همکاری‌های دوجانبه اسلام‌آباد-کابل برای مبارزه با تروریسم استقبال کرده است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که توپخانه سنگین ارتش پاکستان در مناطق مرزی «تورخم» با شرق افغانستان و مناطق مرزی «چمن» با جنوب افغانستان مستقر شده‌ است، گشت‌های نظامی پاکستان در امتداد خطوط مرزی دو کشور نیز افزایش یافته و در وزیرستان شمالی و جنوبی وضعیت فوق العاده امنیتی اعمال شده است.

با این وجود علی‌رقم اظهارات ژنرال قمر باجوه، مقامات افغان واکنش‌های تندی به اقدامات اخیر ارتش پاکستان در مناطق مرزی نشان داده‌اند و نیروهای امنیتی افغان نیز در مناطق مرزی افغانستان مستقر شده‌اند.

ژنرال «قدم‌شاه شهیم» رئیس ستاد ارتش افغانستان نیز هشدار داده بود که در صورت عدم توقف شلیک موشک به مناطق مرزی در خاک افغانستان، پاکستان با واکنش صریح نیروهای امنیتی افغان مواجه خواهند شد.