دولت به هیچ کس اجازه مداخله در انتخابات کمیته ملی المپیک افغانستان را نمی‌دهد
(last modified 1395-12-12T14:20:45+00:00 )
حوت 12, 1395 18:50 Asia/Kabul
  • دولت به هیچ کس اجازه مداخله در انتخابات کمیته ملی المپیک افغانستان را نمی‌دهد

«جاوید فیصل» طی اظهاراتی در یک کنفرانس خبری به موضوع انتخابات کمیته‌ ملی المپیک افغانستان اشاره کرد و گفت: در این مورد دولت به هیچ‌کس اجازه مداخله و اعمال فشار را نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «جاوید فیصل» معاون سخنگوی ریاست اجراییه افغانستان امروز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: تعیین رییس دبیر‌خانه کمیسیون مستقل انتخابات نشان‌دهنده تعهد رهبران حکومت وحدت ملی برای ایجاد اصلاحات بنیادین انتخاباتی و برگزاری انتخابات پارلمانی است.

فیصل گفت: «امام محمد ورماچ» براساس معیارهای قانونی از میان 8 نامزد پیشنهادی کمیسیون مستقل انتخابات در یک پروسه شفاف به عنوان رییس دبیر‌خانه این کمیسیون مقرر شد.

معاون سخنگوی ریاست اجراییه افغانستان درباره توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی اظهار داشت: درباره تمام بحث‌های سیاسی، قانونی و فنی این کار توافق شده و به زودی برای آغاز روند توزیع‌ شناسنامه‌های الکترونیکی اقدامات عملی روی‌دست گرفته می‌شود.

وی در ادامه سخنانش با تقبیح نمودن حملات انفجاری روز گذشته در کابل گفت که نهادهای امنیتی و اطلاعاتی افغانستان  تحقیقات خود را درباره چگونگی سازماندهی این حملات آغاز کردند؛ اما در گذشته اینگونه‌ حملات در بیرون از مرزهای افغانستان برنامه‌ریزی می‌گردید.

فیصل تاکید کرد: گروه‌های تروریستی از سوی حامیان بین‌المللی و منطقه‌ایشان به ویژه پاکستان تغذیه و مدیریت می‌شوند. بنابراین این گروه‌ها از هر فرصت ممکن برای انجام حملات انفجاری به ‌منظور تحقق اهداف‌ آنان، استفاده می‌کنند.

سپس معاون سخنگوی ریاست اجراییه افغانستان در پاسخ به‌ پرسش‌های خبرنگاران گفت که سفیر افغانستان در نشست سازمان اکو در اسلام‌آباد از پاکستان خواسته که مرزهای تورخم، اسپین‌بولدک و چمن را باز کند.

وی افزود: در حال حاضر وابستگی اقتصادی افغانستان به پاکستان نسبت به سال‌های گذشته، کاهش چشم‌گیر یافته و این مسئله، اخیراً پس از بسته شدن مرزهای آن کشور ثابت شد.

فیصل افزود: دولت وحدت ملی از آغاز کار تاکنون در جست‌جوی گزینه‌های بدیل برای بندر گوادر بوده و در این زمینه گام‌های عملی برای راه‌اندازی بندر چابهار ایران و ترانزیت ترکمنستان برداشته شده است.

همچنین در این کنفرانس خبری فیصل به موضوع انتخابات کمیته‌ ملی المپیک کشور پرداخت و گفت که در این مورد دولت به هیچ‌کس اجازه مداخله و اعمال فشار را نمی‌دهد.

به گفته وی رهبری حکومت وحدت ملی توافق کرده که، انتخابات کمیته ملی المپیک افغانستان با هماهنگی کمیته جهانی المپیک براساس معیارهای قانونی در یک پروسه شفاف و عادلانه برگزار شود.

کلیدواژه